Rchr
J-GLOBAL ID:202201010802163513   Update date: Feb. 01, 2024

Tokito Jumpei

Tokito Jumpei
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 教科教育の探究活動における主体的・対話的で深い学びを促すeポートフォリオの活用
  • 2018 - 2021 The Development of the action Plan Sheet for the Teachers that Aims to Transition of Teacher Development to Educational Practice from the Point of View of the Experiencial Learning
  • 2017 - 2020 Designing Learning Environment for International Educational Cooperation through Sociocultural Approach
  • 2016 - 2018 Designing a Technology-Enhanced Learning Environment based on a Participatory Design Model for Physically Challenged Students in Special Needs Education using a Tele-Presence Robot
  • 2015 - 2018 Development of Digital Textbooks to Support Teacher's "Sustainable Learning"
Show all
Papers (57):
  • Noriyasu, Mitsui, Yukiko, Nose, Yuki, Fukuyama, Keita, Nishiguchi, Jumpei, Tokito. 反転授業を導入したアカデミック・ライティング授業における動画教材に対する学生の理解度と文章表現力の関連に関する調査: <Reports>A Study of the Relationship between Students' Comprehension of Video Materials and Their Abilities to Express Themselves in Writing in an Academic Writing Class with Flipped Classrooms. 2023. 13. 55-65
  • MITSUI Noriyasu, TOKITO Jumpei, FUKUYAMA Yuki, NISHIGUCHI Keita, NOSE Yukiko. A Study on the Reduction of Students’ Anxiety about Academic Writing in an Online Writing Course. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 46. 4. 695-704
  • 野瀬 由季子, 三井 規裕, 福山 佑樹, 西口 啓太, 時任 隼平. 教員からのフィードバックを踏まえた文章執筆における初年次学生の修正の傾向-成績下位群の文章の変化に着目して-. 日本教育工学会研究報告集. 2022. 2022. 4. 320-324
  • Yuki, Fukuyama, Keita, Nishiguchi, Noriyasu, Mitsui, Jumpei, Tokito. <Reports> The Effect of Student Interactions in Online Writing Courses on Attitudes Toward Writing. 関西学院大学高等教育研究 = Kwansei Gakuin University Researches in Higher Education. 2022. 12. 103-114
  • Jumpei, Tokito, Noriyasu, Mitsui, Yuki, Fukuyama, Keita, Nishiguchi. Research on Academic Writing Education for Freshman Students. 関西学院大学高等教育研究 = Kwansei Gakuin University Researches in Higher Education. 2022. 12. 31-45
more...
MISC (2):
  • 福士 公一朗, 井上 志音, 山﨑 淑加, 井上 憲司, 時任 隼平. 主体性等の評価に向けて 主体性等の評価の導入で求められる、生徒の変容を見取り、省察を促す力 (特集 4つの視点で読み解く次期学習指導要領). 2018. 2018. 2. 16-19
  • 2011年5月18日 産業セミナー 講演「学校教育における子どもの安全 : ICT活用の可能性」. 2012. 179-208
Education (3):
  • 2010 - 2013 関西大学大学院博士課程後期課程 総合情報学研究科
  • 2005 - 2007 関西大学大学院博士課程前期課程 総合情報学研究科
  • 2000 - 2005 Kansai University Faculty of Informatics
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 関西学院大学高等教育推進センター 准教授
  • 2015/04 - 2019/03 関西学院大学高等教育推進センター 専任講師(任期制教員C)
  • 2013/04 - 2015/03 国立大学法人山形大学 常勤講師(プロジェクト教員)
  • 2007/04 - 2010/03 青山高等学校 英語科 教諭
Awards (2):
  • 2021/10 - 日本教育工学会 研究奨励賞 教科教育におけるポートフォリオ活用に関する予備的調査
  • 2019/10 - 日本教育工学会 論文賞 学校改善を担うスクールミドルの成長発達に寄与する教職経験に関する研究
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page