Rchr
J-GLOBAL ID:202201011199248823   Update date: Oct. 20, 2023

Nagasawa Masashi

ナガサワ マサシ | Nagasawa Masashi
Affiliation and department:
Research field  (1): Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2025 知的障害を伴うASD児の教室環境における対話分析と対話機能の発達支援
  • 2009 - 2010 ナラティブのアセスメント方法及び支援プログラムの開発
Papers (4):
  • YOSHII Sadahito, NAKANO Masashi, NAGASAKI Tsutomu. Use of Joint Action Routines to Develop Spontaneous Requests for Clarification: Case Study of a Boy With Autism. The Japanese Journal of Special Education. 2015. 53. 1. 1-13
  • Nakano Masashi, Nagasaki Tsutomu. The Development of Narrative Coherence in Preschoolers : Analysis of Accounts about the Experience of Making Cake. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 2012. 23. 1. 66-74
  • NAKANO Masashi, NAGASAKI Tsutomu. Development and Support of Narratives: A Review. The Japanese Journal of Special Education. 2009. 47. 3. 183-192
  • Nakano Masashi, Nagasaki Tsutomu. <Original Articles>The Narrative Production of Typically Developing Children and Children with Autism : From Analysis of Fictional Story and Personal Narrative. 2006. 30. 35-47
MISC (3):
  • 長澤, 真史, 永松, 愛美. 保育者養成課程学生のキャリア選択プロセスにおける特別支援学校教諭免許取得の意味-The Meaning of Obtaining a Special Needs School Teacher Certificate in the Career Choice of Students in Nursery School Teacher Training Course. 関東学院大学人間環境学会紀要. 2022. 37. 57-72
  • 堀越, 麻帆, 橋本, 創一, 杉岡, 千宏, 李, 受眞, 林, 安紀子, 大伴, 潔, 藤野, 博, 澤, 隆史, 増田, 謙太郎, 仲野, 真史, et al. 特別支援教育の実践力に必要なものは何か : 小学校通常学級における対人関係ゲームの導入について-Practical requirements for special support education : On introducing the Taijin-kankei game in normal classes of elementary schools. 東京学芸大学紀要. 総合教育科学系. 2020. 71. 645-653
  • 仲野 真史. 子どもの発達とナラティブ-特集 「子どもを見る目」を育てる. 発達. 2011. 32. 126. 25-32
Books (8):
  • すべての子どもに寄り添う特別支援教育
    ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623095377
  • 障害児保育 : インクルーシブな保育に向けて
    青踏社 2022 ISBN:9784902636680
  • これからの特別支援教育 : 発達支援とインクルーシブ社会実現のために
    北樹出版 2022 ISBN:9784779306723
  • 発達・学習の心理学 : 教職ベーシック
    北樹出版 2019 ISBN:9784779305917
  • 特別支援教育の新しいステージ : 5つのIで始まる知的障害児教育の実践・研究 : 新学習指導要領から読む新たな授業つくり
    福村出版 2019 ISBN:9784571121357
more...
Education (3):
  • 2007 - 2015 University of Tsukuba
  • 2005 - 2007 University of Tsukuba
  • 2001 - 2005 University of Tsukuba Second Cluster of Colleges, College of Human Sciences
Work history (3):
  • 2022/04 - 現在 Bunkyo Gakuin University
  • 2020/04 - 現在 関東学院大学教育学部こども発達学科 講師
  • 2011/04 - 2020/03 東京学芸大学附属特別支援学校 教諭
Association Membership(s) (3):
日本特殊教育学会 ,  日本保育学会 ,  日本発達心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page