Rchr
J-GLOBAL ID:202201011450600779
Update date: Feb. 01, 2024
TABUCHI Mayumi
タブチ マユミ | TABUCHI Mayumi
Affiliation and department:
Research field (1):
Education - general
Research keywords (1):
Teaching Young Learners English Storytelling Teacher Training Assessment
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2022 - 2026 中学校英語に連携する小学校英語における絵本のストーリーテリング活動と教材開発研究
- 2022 - 2026 デジタル時代における児童の思考・判断・表現力と自律的な態度を育む外国語科の評価
- 2018 - 2022 小中接続を目指し学習者の思考・判断・表現と学びに向かう力を促進する授業設計と評価
- 2014 - 2018 Designing English lesson and evaluation to promote learners' self-efficacy and autonomy aiming at collaboration of elementary and junior high schools
Papers (2):
-
泉,惠美子, 田縁,眞弓. 小学校英語におけるリタラシー指導のあり方 : バランスト・アプローチを中心として-A balanced approach to developing literacy in elementary school English classes. 教育実践研究紀要. 2016. 16. 87-96
-
前田祐子, 山岡章浩, 田縁眞弓, 窪田愛恵, 平出敦. 医療人に求められる異文化コミュニケーション力-生きた医学英語実践のための外国人模擬患者の養成にむけて. 医学教育. 2006. 37. Suppl
MISC (17):
-
田縁 眞弓. 臨時休校時におけるオンライン授業とその評価. KELESジャーナル. 2021. 6. 44-47
-
ONO Naomi, TAKANASHI Tsuneo, TABUCHI Mayumi. The Development of “Learning by Storytelling”: Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children’s Reading and Writing Abilities in English. JES Journal. 2020. 20. 01. 400-415
-
IZUMI Emiko, HATAI Rie, TABUCHI Mayumi. The Changes seen in Pupils through Elementary School English Can-Do and Performance Evaluation. JES Journal. 2020. 20. 01. 36-51
-
泉 惠美子, 幡井 理恵, 田縁 眞弓. 小学校英語Can-Do及びパフォーマンス評価実践における児童の変容-The Changes seen in Pupils through Elementary School English Can-Do and Performance Evaluation. JES journal / 小学校英語教育学会 編. 2020. 20. 36-51
-
小野 尚美, 高梨 庸雄, 田縁 眞弓. リテラシー教育の視点に基づくStorytelling活動 : 小学生の英語読み書き能力を養う「Learning by Storytelling (LBS)」の開発-The Development of "Learning by Storytelling" : Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children's Reading and Writing Abilities in English. JES journal / 小学校英語教育学会 編. 2020. 20. 400-415
more...
Books (15):
-
新・英語教育学概論
金星堂 2023 ISBN:9784764741867
-
English For Young Learners In Asia
Routledge 2023 ISBN:9780367861162
-
小学校英語とストーリーテリング
研究社 2022 ISBN:9784327411077
-
English Teachers’ Magazine
2022
-
動機づけ研究に基づく英語指導
大修館書店 2022 ISBN:9784469246599
more...
Education (1):
- Kyoto Notre Dame University Faculty of Humanities and Cultures Applied English
Professional career (1):
- Master degree of Applied English (Kyoto Notre Dame University)
Work history (5):
- 2021/04 - 現在 Kyoto Koka Women's University Department of Children Education Professor
- 2017/04 - 現在 京都教育大学 連合教職大学院 非常勤講師
- 2010/04 - 現在 Ritsumeikan University
- 2014/04 - 2021/03 Kyoto University of Education
- 2012/04 - 2021/03 ノートルダム学院小学校 英語科 英語科ヘッドスーパーバイザー
Association Membership(s) (3):
Return to Previous Page