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J-GLOBAL ID:202201014128995422   Update date: Nov. 19, 2024

Kondo Takeshi

コンドウ タケシ | Kondo Takeshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (3): Post-graduate medical education ,  ICT教育 ,  Medical Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2024 Suffering of faculty members who cannot keep up with digital technology
  • 2021 - 2023 副腎皮質ステロイドに抵抗性の成人発症スチル病(AOSD)患者に対する5-アミノレブリン酸塩酸塩/ クエン酸第一鉄ナトリウム(5-ALA-HCl/SFC)の 第II相医師主導、ランダム化二重盲検並行群間比較試験
Papers (38):
  • Takeshi Kondo, Hiroshi Nishigori. AI’s Accuracy in Extracting Learning Experiences from Clinical Practice Logs: An Observational Study (Preprint). 2024
  • Takeshi Kondo, Noriyuki Takahashi, Muneyoshi Aomatsu, Hiroshi Nishigori. To teach is to learn twice, revisited: a qualitative study of how residents learn through teaching in clinical environments. BMC Medical Education. 2024
  • Takeshi Kondo, Takeshi Onoue, Seisyou Kou, Yoshikazu Asada, Masanori Isobe, Hiroshi Nishigori. Implementing digital transformation in the revision process for Japan’s Model Core Curriculum: A qualitative document analysis. Medical Teacher. 2024. 46. sup1
  • Hiromizu Takahashi, Kiyoshi Shikino, Takeshi Kondo, Akira Komori, Yuji Yamada, Mizue Saita, Toshio Naito. Educational Utility of Clinical Vignettes Generated in Japanese by ChatGPT-4: Mixed Methods Study (Preprint). 2024
  • 近藤 猛. アクティブラーニングの実践例~PBL(問題志向型学習)チュートリアル,TBL(チーム基盤型学習),他〜. 現代医学. 2023. 70. 1. 16-21
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MISC (15):
  • 近藤 猛. 特集 外来で役立つAha!クエスチョン-この症状で、次は何を聞く? 胸部 胸痛. medicina. 2021. 58. 12. 2003-2005
  • 近藤 猛, 木村 武司, 橋本 忠幸, 清水 郁夫, MEDCワークショップ「オンラインFDを考える」運営チーム. オンラインFDを考える 背景理論の紹介と質疑応答. 新しい医学教育の流れ. 2021. 21. 2. S78-S80
  • 近藤 猛. 特集 この診断で決まり!High Yieldな症候たち-見逃すな!キラリと光るその病歴&所見 【CASE】 34 夜にだけ起こる視力低下. 総合診療. 2021. 31. 6. 740-740
  • 村山 愛, 近藤 猛. プライマリ・ケアの理論と実践(第99回) 慢性疾患ケアモデルを用いた日常診療の振り返り(3) ケアチームの継続性に支えられた新たな医師患者関係. 日本医事新報. 2021. 5062. 12-13
  • 下斗米 英, 近藤 猛. プライマリ・ケアの理論と実践(第100回) 慢性疾患ケアモデルを用いた日常診療の振り返り(4) 地方の診療所での一例. 日本医事新報. 2021. 5063. 12-13
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Lectures and oral presentations  (15):
  • 生成AIを活用した医学教育研究について
    (FCME/錦織研究室 同門会・医学教育ワークショップ 2024)
  • コアカリを教育に活かす
    (愛知医科大学2024年度第5回FD 2024)
  • 医学教育モデル・コア・カリキュラムについて
    (第29回 日本病院総合診療医学会 2024)
  • A Mixed-methods Study Comparing Human-led and ChatGPT-driven Qualitative Analysis
    (AMEE2024 2024)
  • アクティブ・ブック・ダイアログを用いたキャリアにおけるレジリエンス教育
    (日本医学教育学会 学術大会 2024)
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Education (2):
  • 2024 - 現在 Graduate School of Health Professions Education, Maastricht, Netherland Health Professions Education Health Professions Education
  • 2019 - 2021 Master of Health Professions Education - Maastricht University Master of Health Professions Education - Maastricht University Master of Health Professions Education - Maastricht University
Committee career (9):
  • 2024/09 - 現在 一般社団法人 日本専門医機構 広報部会
  • 2024/09 - 現在 一般社団法人 日本専門医機構 システム部会
  • 2024/09 - 現在 日本病院総合診療医学会 Diversity, Equity & Inclusion (DEI)委員会
  • 2024/08 - 現在 日本プライマリ・ケア学会 専門医部会 代表
  • 2024/08 - 現在 Japan Society for Medical Education Public Relations and Information Infrastructure Committee
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Association Membership(s) (5):
Japan Society for Instruction Systems in Healthcare ,  日本病院総合医学会 ,  日本内科学会 ,  JAPAN Primary Care Association ,  Japan Society for Medical Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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