Rchr
J-GLOBAL ID:202201014128995422   Update date: Jun. 07, 2024

Kondo Takeshi

コンドウ タケシ | Kondo Takeshi
Affiliation and department:
Research keywords  (3): Post-graduate medical education ,  ICT教育 ,  Medical Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2024 Suffering of faculty members who cannot keep up with digital technology
  • 2021 - 2023 副腎皮質ステロイドに抵抗性の成人発症スチル病(AOSD)患者に対する5-アミノレブリン酸塩酸塩/ クエン酸第一鉄ナトリウム(5-ALA-HCl/SFC)の 第II相医師主導、ランダム化二重盲検並行群間比較試験
Papers (34):
  • Hiromizu Takahashi, Kiyoshi Shikino, Takeshi Kondo, Akira Komori, Yuji Yamada, Mizue Saita, Toshio Naito. Educational Utility of Clinical Vignettes Generated in Japanese by ChatGPT-4: A Mixed Methods Study (Preprint). 2024
  • 近藤 猛. アクティブラーニングの実践例~PBL(問題志向型学習)チュートリアル,TBL(チーム基盤型学習),他〜. 現代医学. 2023. 70. 1. 16-21
  • 下斗米 英, 近藤 猛, 松久 貴晴, 宮崎 景, 佐藤 寿一. 大学病院総合診療科の初診患者層の変遷 ICPC-2(プライマリ・ケア国際分類第2版)を用いて. 日本プライマリ・ケア連合学会学術大会. 2023. 14回. 227-227
  • 松島 加代子, 淺田 義和, 野村 理, 春田 淳志, 山口 久美子, 近藤 猛, 錦織 宏, 小西 靖彦. 【Making of医学教育モデル・コア・カリキュラム】方略とGood Practice(1). 医学教育. 2023. 54. 2. 177-181
  • Makoto Takahashi, Kayoko Matsushima, Akiteru Takamura, Naoko Hasunuma, Hiroyuki Komatsu, Rika Moriya, Masonori Isobe, Takeshi Kondo, Junichi Tanaka, Akira Yamamo. 5. The 2022 Revision of the Model Core Curriculum for Medical Education in Japan and the Common Achievement Test Being Made an Official Requirement / Participatory Clinical Clerkship. 2023. 54. 2. 164-170
more...
MISC (15):
  • 近藤 猛. 特集 外来で役立つAha!クエスチョン-この症状で、次は何を聞く? 胸部 胸痛. medicina. 2021. 58. 12. 2003-2005
  • 近藤 猛, 木村 武司, 橋本 忠幸, 清水 郁夫, MEDCワークショップ「オンラインFDを考える」運営チーム. オンラインFDを考える 背景理論の紹介と質疑応答. 新しい医学教育の流れ. 2021. 21. 2. S78-S80
  • 近藤 猛. 特集 この診断で決まり!High Yieldな症候たち-見逃すな!キラリと光るその病歴&所見 【CASE】 34 夜にだけ起こる視力低下. 総合診療. 2021. 31. 6. 740-740
  • 村山 愛, 近藤 猛. プライマリ・ケアの理論と実践(第99回) 慢性疾患ケアモデルを用いた日常診療の振り返り(3) ケアチームの継続性に支えられた新たな医師患者関係. 日本医事新報. 2021. 5062. 12-13
  • 下斗米 英, 近藤 猛. プライマリ・ケアの理論と実践(第100回) 慢性疾患ケアモデルを用いた日常診療の振り返り(4) 地方の診療所での一例. 日本医事新報. 2021. 5063. 12-13
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • 医師に聞く!スリムなら健康?ホントは危ないやせすぎについて
    (ルネッサンススマートアクション 2024)
  • 【第90回】CDS 勉強会 特別編「臨床医のためのChatGPT」
    (CDS 勉強会 2024)
  • 生成AIと質的研究 - JUGLERセッション4若手医師と臨床研究、論文執筆などのアカデミック活動について議論するシンポジウム臨床研究の未来を探る -総合診療とSociety 5.0
    (第27回 日本病院総合診療医学会 2023)
  • 11.コアカリの電子化
    (医学教育モデル・コア・カリキュラム令和4年度改訂版に関するシンポジウム 2023)
  • Locally adapting generic rubrics for the implementation of outcome-based medical education: A mixed-methods approach
    (AMEE 2022 2022)
more...
Committee career (2):
  • 2024/08 - 現在 Japan Society for Medical Education Public Relations and Information Infrastructure Committee
  • 2024/08 - Japan Society for Medical Education Special Committee on Research and Study of the Model Core Curriculum for Medical Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page