Rchr
J-GLOBAL ID:202201015026441380
Update date: Apr. 02, 2024
KANG KYOUNGSOO
KANG KYOUNGSOO
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (9):
Integrated Marketing Communication
, Brand Management
, Consumer Behavior
, Marketing
, Consumer psychology
, Advertising
, Organizational Culture
, AI
, Readership
Research theme for competitive and other funds (18):
- 2024 - 2025 大学生の文化的コンピテンスが異文化受容態度に及ぼす影響:日本・トルコの比較
- 2021 - 2024 Implications of the corporate cultural antecedents on IMC capability and business performance
- 2023 - 2024 新型コロナウイルスによるストレスが学生のスマートフォン依存と学習能力に及ぼす影響
- 2018 - 2022 Practice and Issues of Disaster Prevention Education by Learning Manga in Turkey - Focusing on Cases of Refugee Children
- 2017 - 2022 Relationship Between Integrated Marketing Communication and Brand Equity: An Empirical Study
- 2017 - 2020 Development and Validation of the Intercultural Communication Competence Scale for Global Human Resource
- 2015 - 2017 The Impact of Integrated Marketing Communication activities on Brand Performance
- 2014 - 2014 地域放送の地域性実現のためのAHP基盤の意思決定モデルに関する研究
- 2014 - 2014 スマートメディア時代、放送の公益性要因の相対的重要性に関する研究
- 2014 - 2014 済州島にあるカジノ業界の競争力強化のための戦略研究
- 2014 - 2014 南北統一と言論:統一過程における言論の役割
- 2013 - 2013 多媒体多チャンネル時代の放送番組の公共性に関する研究
- 2012 - 2013 市場志向性とIMC活動がマーケティング成果に及ぼす影響
- 2011 - 2011 IMC観点から印刷媒体広告の内容分析
- 2010 - 2010 東明大学校の広報戦略に関する研究
- 2010 - 2010 低収入層の放送メディアの利用と活用に対する実態調査
- 2010 - 2010 世界ニュース通信の災難災害ニュース報道分析と改善策に関する研究
- 2009 - 2009 視聴者評価委員会制度導入10年の成果と課題
Show all
Papers (49):
-
Kang, Kyouns-Soo. Analysis of the impact of Korean popular culture on Japanese consumer behavior. 2023. 79. 203-228
-
Kyoung Soo Kang. Influence of AI-Based Personalized Recommendation Service on the Consumer Behavior : A PLS-SEM Analysis. 2022. 116. 213-233
-
姜 京守. 顧客ベースのIMCと購買後の消費者行動のメカニズム : ブランド信頼とコミットメントの媒介効果に注目して. 研究論集. 2022. 115. 253-274
-
Kyoung Soo Kang. Impact of Customer-Based Integrated Marketing Communication on Post-Buying Behavior : The Mediating Role of Brand Knowledge. Journal of Inquiry and Research. 2021. 114. 359-379
-
Kyoung Soo Kang. The Impact of CSV Activities in the Japanese Convenience Store on Customer Loyalty. Journal of Inquiry and Research. 2021. 113. 265-284
more...
Books (7):
-
20代の武器になる生き抜く!マーケティング
中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2022 ISBN:9784502424014
-
顧客創造のための事例から学ぶマーケティングの教科書
丸善出版 2019 ISBN:9784621303740
-
国家ブランディング : その概念・論点・実践
中央大学出版部 2014 ISBN:9784805733134
-
The handbook of international advertising research
John Wiley & Sons, Somerset 2014
-
グローバル時代の韓国新経済戦略
中央大学出版部 2008 ISBN:9784805733103
more...
Lectures and oral presentations (19):
-
コロナ禍による大学生のストレスがスマホ依存や学業的先延ばし行動、学習成果に及ぼす影響:自己調整学習能力の調整効果に着目して
(関西外国語大学第10回IRI言語・文化研究フォーラム 2024)
-
Leadership style, IMC and performance: empirical evidence from Japanese companies
(2022)
-
Possibility of the studies on IMC
(The 200th Special Monthly Seminar by KAIMC(Online) 2021)
-
組織の戦略志向がIMCと消費者行動に及ぼす影響
(2020)
-
The Impact of SCV Activities in the Japanese Convenience Store on Customer Loyalty: Mediating Roles of Corporate Image and Trust
(Proceedings of Korea-Japan Business Communication Conference, Kwangju KDJ Convention Center 2017)
more...
Education (2):
- - 2007 Chuo University
- - 2003 Chuo University
Work history (10):
- 2023/04 - 現在 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies Professor
- 2015/04 - 2022/03 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies Associate Professor
- 2016/04 - 2020/12 Chuo University The Institute of Business Research
- 2013/03 - 2015/02 東明大学校 広告PR学科 助教授
- 2011/03 - 2013/02 東明大学校 広告PR学科 専任講師
- 2010/09 - 2011/02 慶星大学校 広告広報学科 非常勤講師
- 2010/03 - 2011/02 (社団法人)釜山社会調査研究所 調査研究部 主任研究員
- 2007/04 - 2010/03 Chuo University Faculty of Commerce
- 2004/04 - 2006/03 Chuo University The Institute of Business Research Research Assistant
- 2003/04 - 2004/03 Chuo University Faculty of Commerce Teaching Assistant
Show all
Committee career (17):
- 2024/01 - 現在 韓国広告PR実学会 国際渉外委員会理事
- 2021/11 - 現在 (日本)国際ビジネスコミュニケーション学会 理事
- 2017/04 - 現在 関西外国語大学 国際文化研究所 運営委員会
- 2015/04 - 現在 関西外国語大学 留学面接委員会
- 2012/03 - 現在 韓国ビジネスコミュニケーション学会 国際交流委員会 常任理事
- 2022/11 - 2023/11 韓国PR学会 国際理事
- 2019/04 - 2021/10 (日本)国際ビジネスコミュニケーション学会 国際渉外委員会委員長
- 2017/04 - 2018/03 韓国広告学会 国際交流委員会理事
- 2015/04 - 2017/03 関西外国語大学 学生部委員会
- 2013/01 - 2016/12 社団法人サービス企業経営フォーラム 取締役理事
- 2011/03 - 2015/02 東明大学校 広報委員会委員
- 2011/01 - 2014/12 韓国中央選挙管理委員会 全国大学生ディベート大会審査委員
- 2011/03 - 2013/12 韓国政治コミュニケーション学会 研究理事
- 2012/06 - 2013/06 釜山蔚山慶南言論學會(韓国) 事務局長(総務理事)
- 2012/06 - 2012/12 釜山KBS放送局(韓国) 選挙放送諮問委員(第19代大統領選挙)
- 2011/07 - 2012/06 釜山日報(韓国) 読者委員
- 2008/01 - 2010/03 日経広告研究所 客員研究員
Show all
Awards (3):
- 2022/08 - 2nd Best Paper Award Leadership style, IMC and performance: empirical evidence from Japanese companies
- 2014/05 - 第1回言論学術賞
- 2012/10 - The 11th Asia-Pacific Conference of Association for Business Communication 2nd Best Paper Award An Interactive, Networked Algorithm for Marcom
Association Membership(s) (8):
韓国PR学会
, 韓国経営学会
, American Academy of Advertising
, American Marketing Association
, 韓国ビジネスコミュニケーション学会
, 国際ビジネスコミュニケーション学会
, 日本広告学会
, 日本マーケティング学会
Return to Previous Page