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J-GLOBAL ID:202201015026441380   Update date: Apr. 02, 2024

KANG KYOUNGSOO

KANG KYOUNGSOO
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (9): Integrated Marketing Communication ,  Brand Management ,  Consumer Behavior ,  Marketing ,  Consumer psychology ,  Advertising ,  Organizational Culture ,  AI ,  Readership
Research theme for competitive and other funds  (18):
  • 2024 - 2025 大学生の文化的コンピテンスが異文化受容態度に及ぼす影響:日本・トルコの比較
  • 2021 - 2024 Implications of the corporate cultural antecedents on IMC capability and business performance
  • 2023 - 2024 新型コロナウイルスによるストレスが学生のスマートフォン依存と学習能力に及ぼす影響
  • 2018 - 2022 Practice and Issues of Disaster Prevention Education by Learning Manga in Turkey - Focusing on Cases of Refugee Children
  • 2017 - 2022 Relationship Between Integrated Marketing Communication and Brand Equity: An Empirical Study
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Papers (49):
  • Kang, Kyouns-Soo. Analysis of the impact of Korean popular culture on Japanese consumer behavior. 2023. 79. 203-228
  • Kyoung Soo Kang. Influence of AI-Based Personalized Recommendation Service on the Consumer Behavior : A PLS-SEM Analysis. 2022. 116. 213-233
  • 姜 京守. 顧客ベースのIMCと購買後の消費者行動のメカニズム : ブランド信頼とコミットメントの媒介効果に注目して. 研究論集. 2022. 115. 253-274
  • Kyoung Soo Kang. Impact of Customer-Based Integrated Marketing Communication on Post-Buying Behavior : The Mediating Role of Brand Knowledge. Journal of Inquiry and Research. 2021. 114. 359-379
  • Kyoung Soo Kang. The Impact of CSV Activities in the Japanese Convenience Store on Customer Loyalty. Journal of Inquiry and Research. 2021. 113. 265-284
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Books (7):
  • 20代の武器になる生き抜く!マーケティング
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2022 ISBN:9784502424014
  • 顧客創造のための事例から学ぶマーケティングの教科書
    丸善出版 2019 ISBN:9784621303740
  • 国家ブランディング : その概念・論点・実践
    中央大学出版部 2014 ISBN:9784805733134
  • The handbook of international advertising research
    John Wiley & Sons, Somerset 2014
  • グローバル時代の韓国新経済戦略
    中央大学出版部 2008 ISBN:9784805733103
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Lectures and oral presentations  (19):
  • コロナ禍による大学生のストレスがスマホ依存や学業的先延ばし行動、学習成果に及ぼす影響:自己調整学習能力の調整効果に着目して
    (関西外国語大学第10回IRI言語・文化研究フォーラム 2024)
  • Leadership style, IMC and performance: empirical evidence from Japanese companies
    (2022)
  • Possibility of the studies on IMC
    (The 200th Special Monthly Seminar by KAIMC(Online) 2021)
  • 組織の戦略志向がIMCと消費者行動に及ぼす影響
    (2020)
  • The Impact of SCV Activities in the Japanese Convenience Store on Customer Loyalty: Mediating Roles of Corporate Image and Trust
    (Proceedings of Korea-Japan Business Communication Conference, Kwangju KDJ Convention Center 2017)
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Education (2):
  • - 2007 Chuo University
  • - 2003 Chuo University
Work history (10):
  • 2023/04 - 現在 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies Professor
  • 2015/04 - 2022/03 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies Associate Professor
  • 2016/04 - 2020/12 Chuo University The Institute of Business Research
  • 2013/03 - 2015/02 東明大学校 広告PR学科 助教授
  • 2011/03 - 2013/02 東明大学校 広告PR学科 専任講師
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Committee career (17):
  • 2024/01 - 現在 韓国広告PR実学会 国際渉外委員会理事
  • 2021/11 - 現在 (日本)国際ビジネスコミュニケーション学会 理事
  • 2017/04 - 現在 関西外国語大学 国際文化研究所 運営委員会
  • 2015/04 - 現在 関西外国語大学 留学面接委員会
  • 2012/03 - 現在 韓国ビジネスコミュニケーション学会 国際交流委員会 常任理事
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Awards (3):
  • 2022/08 - 2nd Best Paper Award Leadership style, IMC and performance: empirical evidence from Japanese companies
  • 2014/05 - 第1回言論学術賞
  • 2012/10 - The 11th Asia-Pacific Conference of Association for Business Communication 2nd Best Paper Award An Interactive, Networked Algorithm for Marcom
Association Membership(s) (8):
韓国PR学会 ,  韓国経営学会 ,  American Academy of Advertising ,  American Marketing Association ,  韓国ビジネスコミュニケーション学会 ,  国際ビジネスコミュニケーション学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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