Rchr
J-GLOBAL ID:202201019031927688   Update date: May. 10, 2024

HAYASI Kôzi

ハヤシ コウジ | HAYASI Kôzi
Affiliation and department:
Other affiliations (2):
  • Teikyo University of Science  Part-time lecturer
  • Toho University  Faculty of Science   Part-time lecturer
Research keywords  (4): ecomuseum ,  Ecology ,  Museology ,  Environmental Eduucation
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2012 - 2017 A Basic Study on Development of an Iteractive Life-long Learning System between Public and Museums in a Knowledge-Circulating Society
  • 2011 - 2015 A Practical Study on the Systematization and Development of Training Programs of the Museum Liaisons
  • 1996 - 1998 環境倫理学の哲学的再検討に関する総合的研究-人間と自然の関係性に関する基本的枠組の構築
  • 1995 - 1996 環境教育の枠組みに関する比較研究
  • 1994 - 1994 環境教育における評価システムの開発
Papers (2):
  • 古瀬 浩史, 林 浩二, 萩原 裕作, 川嶋 直, 森 恭一. 小林毅と日本のインタープリテーション. 帝京科学大学紀要. 2014. 10. 1-14
  • Asuka ICHIDA, Kozi HAYASI, Natsumi HOSOYA. The Role of Ecotourism on the Conservation of Local Environments. Otsuma journal of social information studies. 2005. 14. 141-155
MISC (21):
  • 林 浩二. 【連載】「博物館と社会を考える」第15回 市民参加による発見の共有. 市民研通信. 2024. 75
  • 林 浩二. 博物館をめぐる内外の動向と植物園教育. 日本植物園協会誌. 2024. 58. 7-11
  • 林 浩二. 【連載】「博物館と社会を考える」第14回 改正博物館法が施行されました. 市民研通信. 2023. 71
  • Rie OZAKI, Misaki SEYAMA, Hiroyuki TAKAHASHI, Hideyuki TSUJI, Koji HAYASHI, Sonoko FUJIWARA, Osamu ABE. Round Table TalkImpact and Reaction of COVID-19 on Environmental Education Facilities. Japanese Journal of Environmental Education. 2023. 32. 1. 66-72
  • 林 浩二. 連載「博物館と社会を考える」第13回 新しい博物館の定義が採択されました. 市民研通信. 2022. 68
more...
Books (8):
  • 社会教育・生涯学習入門 誰ひとり置き去りにしない未来へ
    人言洞 合同会社 2023 ISBN:9784910917030
  • 千葉県立中央博物館 開館30周年記念誌
    千葉県立中央博物館 2019
  • インタープリター・トレーニング : 自然・文化・人をつなぐインタープリテーションへのアプローチ
    ナカニシヤ出版 2014 ISBN:9784779508660
  • 博物館は知のワンダーランド-はたちを迎えた中央博と友の会の活動-
    2009
  • リンネと博物学 : 自然誌科学の源流
    文一総合出版 2008 ISBN:9784829901298
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • 「メヘレン宣言」と「東京プロトコル」をどう活かすか ~科学館・科学博物館の社会的役割~
    (全国科学博物館協議会第25回研究発表大会 2018)
  • How do we introduce trans-science issues into museum learning programs?
    (AAAS Annual Meeting 2015 2015)
  • Science museums can connect scientists and ordinary citizens. - How can we build the everyday knowledge in the modern world?
    (Museums 2015: The Agile Museum 2015)
  • Citizen's participation in the educational activities at the Ecology Park.
    (BGCI’s 6th International Congress on;Education in;Botanic Gardens;The Nature of Success;Success for Nature 2006)
Education (2):
  • 1982 - 1984 Ibaraki University
  • 1976 - 1980 Ibaraki University
Work history (1):
  • 1989/11 - 2023/03 Natural History Museum and Institute, Chiba Senior Research Scientist
Committee career (1):
  • 2018/06 - 2022/03 文化庁 博物館に関する研修 企画運営会議委員
Association Membership(s) (1):
Japanese Society for Environmental Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page