鍋井 理沙, 原田 康也. 日本人EFL学習者の Zoom Breakout Room に対する認識と評価. 言語学習と教育言語学:2021 年度版 Language Learning and Educational Linguistics 2020-2021. 2021. 2021年度版. 47-53
Toshinori Yasuda, Lisa Nabei. Effects of Coping Strategies on Language Anxiety of Japanese EFL Learners: Investigating Willingness to Communicate. Journal of Language Teaching and Research. 2018. 9. 5. 905
Effects of EFL Learners' Pronunciation Belief and Awareness on Their English Speaking Anxiety : The Case of Low-intermediate Japanese College Students. 2016. 26. 17-31
ナベイ リサ. The effect of foreign accents by Japanese on employment-related decisions: 思考と言語. 2015. 115. 361. 19-21
原田 康也, 森下 美和, 鈴木 正紀, 横森 大輔, 遠藤 智子, 前坊 香菜子, 鍋井 理沙, 山田 寛章, 桒原 奈な子, 河村 まゆみ. 自律的相互学習の記録と分析からインタラクションの楽しさへ : 外国語としての英語自動処理の難しさを超えて-Autonomous Mutual Learning through Interaction : Difficulties in Automatization of Language Processing for Japanese EFL Learners-思考と言語. 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2019. 118. 516. 17-22
鍋井 理沙, 原田 康也. 日本人英語学習者の英語リスニング : ディクテーション課題における非強勢要素の聞き取りと書き起こし-Listening Comprehension of Spoken English by Japanese learners of English : Unstressed Elements in Dictation Tasks-思考と言語. 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2013. 113. 354. 71-76