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J-GLOBAL ID:202201020780648157   Update date: Apr. 04, 2022

Maruyama Yoko

Maruyama Yoko
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2026 18世紀末から19世紀初頭の西洋芸術音楽における室内楽の楽器法の研究
  • 2018 - 2021 ベートーヴェンの室内楽様式再考。同時代音楽との関連と音楽史におけるその意義
  • 2014 - 2015 ベートーヴェンの弦楽四重奏曲Op. 59. 19世紀初頭のヴィーンにおける弦楽四重奏曲との関連:作曲とその意義
Papers (8):
  • Maruyama, Yoko. 弦楽器の室内楽作品の音響構成におけるブラームスの様式変化. Die Musikforschung. 2022. 1. 53-77
  • Maruyama, Yoko. Voice-Crossing in Beethoven's Duet for Piano and Violoncello: Use of Timbre as a Music-Structural Component. Bulletin, Faculty of Music, Tokyo Geijutsu Daigaku. 2022. 47. 99-114
  • What Do Arrangements Tell Us? : A Case Study of the Arrangements of Beethoven's Compositions. 2021. 36. 273-323
  • Maruyama, Yoko. Beethoven in Bonn, Beethoven in Vienna. 2020. 112-127
  • Maruyama Yoko. Beethoven's "Neuer Weg": Compositional Parallels with Anton Eberl. ONGAKUGAKU: Journal of the Musicological Society of Japan. 2018. 64. 2. 161-178
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MISC (3):
  • フックス イングリト, 丸山 瑶子. ゴットフリート・フォン・アイネムの交響曲への長い道のり (シンポジウム ゴットフリート・フォン・アイネム生誕100年). ベルク年報. 2018. 17. 11-18
  • Maruyama, Yoko. Daigoro Arima und Akio Mayeda. Eine Würdigung zweier japanischer Musikwissenschaftler in Wien. Eine Doktoranden-Initiative zur Reflexion der Geschichte am Institut für Musikwissenschaft zum 650. Jubiläum der Universität Wien 2015. 2016. 1-10
  • 丸山 瑶子. 2つの弦楽四重奏曲 ヴラニツキOp.4第3番とベートーヴェンOp.18第2番終楽章の比較分析(研究と報告). 音楽学. 2013. 59. 1. 29-32
Books (3):
  • String Quartets in Beethoven's Europe
    2022 ISBN:9781644697870
  • ベートーヴェン ピアノ・ソナタ集 2 新版
    2022
  • ベートーヴェン ピアノ・ソナタ集 1 新版
    音楽之友社 2022
Lectures and oral presentations  (10):
  • Sound Construction in Piano Trios in the Late Nineteenth Century: Pitch Settings of the Strings in Johannes Brahms’ Piano Trios
    (Chamber Music 1850-1918. On the occasion of the birth anniversaries of Antonín Dvořák and César Franck 2021)
  • Strukturell an Haydn und Mozart angelehnt, doch in Bezug auf Kolorit von den anderen “Kollegen” inspiriert?: Vergleich der Klangbauweise in Kammermusik zwischen Beethoven und seinen Zeitgenossen.
    (2021)
  • Beethoven as "One" of the Composers in Eighteenth- and Nineteenth-Century
    (Beethoven in a Global Perspective: Online International Music Festival in Commemoration of the 250th Anniversary of the Birth of Beethoven 2020)
  • Surprise to the Ears, Amusement to the Eyes: Compositional Strategy in the Face of the Expected Audience of the String Quartets
    (Symposium. “String Quartets in Beethoven’s Europe” 2020)
  • Making the Orchestra at Home without the Orchestra: Lively Experience through Arrangements
    (A Virtual Symposium “Music in the Home” 2020)
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Education (4):
  • 2012 - 2017 University of Vienna
  • 2011 - 2016 Keio University
  • 2009 - 2011 Keio University
  • 2005 - 2009 Keio University
Professional career (1):
  • Dr. in phil. (University of Vienna)
Work history (9):
  • 2022/04 - 現在 武蔵野音楽大学 非常勤講師
  • 2021/09 - 現在 Japan Women's University
  • 2021/04 - 現在 Tokyo University of the Arts Faculty of Music Musicology
  • 2021/04 - 現在 Kanagawa University of Human Services
  • 2020/10 - 現在 Keio University
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Association Membership(s) (4):
The American Beethoven Society ,  三田芸術学会 ,  日本音楽学会 ,  The New Zealand Musicological Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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