Rchr
J-GLOBAL ID:202301000649520664   Update date: Dec. 08, 2024

Makino Keiko

マキノ ケイコ | Makino Keiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Other
Research keywords  (3): 快楽消費 ,  consumer bahavior ,  consumer aesthetics
Papers (15):
  • 牧野圭子. 自伝的記憶の美化に関する理論的説明の試み -なつかしい思い出はなぜ美的に感じられやすいのか-. 心理学評論. 2021. 64. 1. 52-69
  • Keiko Makino. An Empirical Research Framework for the Aesthetic Appreciation of the Urban Environment. City, Culture and Society. 2018. 13. 1-7
  • 牧野圭子. 快楽消費研究から見たスポーツ実践とスポーツ鑑賞. 成城文藝. 2016. 237・238. 105-124
  • 牧野圭子. 趣があるという感じ方 -心理的時間の観点から-. 成城文藝. 2016. 235. 39-56
  • 牧野圭子. 快楽消費をめぐる諸問題. 商学論叢(日本大学大学院商学研究会). 2015. 7. 1. 1-17
more...
Books (7):
  • 異国情緒の感じ方
    白桃書房 2023
  • マーケティングの力
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • Scenes and Poetic Melancholy
    2022
  • 日常生活の中の趣
    晃洋書房 2019 ISBN:9784771032408
  • 消費の美学
    勁草書房 2015
more...
Awards (2):
  • 2024/10 - 日本マーケティング学会 マーケティング本大賞・準大賞 マーケティングの力
  • 2024/08 - 日本社会心理学会 出版特別賞 異国情緒の感じ方 -消費者美学の立場から-
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page