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J-GLOBAL ID:202301001747324993   Update date: May. 26, 2024

IMAI NORIO

イマイ ノリオ | IMAI NORIO
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (7): デジタル戦略 ,  デジタルトランスフォーメーション ,  プラットフォーム ,  イノベーション ,  マーケティング戦略 ,  デジタルマーケティング ,  オムニチャネル
Papers (5):
  • NORIO IMAI. Expanding Relationships in Marketing: From a Digital Transformation Perspective. Hitotsubashi Business Review. 2024. 71. 4. 74-85
  • Yoshinori Fujikawa, Norio Imai, Kimihiko Kondo, Hanae Okawa, Kengo Horiuchi. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 44-56
  • Yoshinori Fujikawa, Kimihiko Kondo, Norio Imai. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 30-43
  • Norio Imai. Toward Data-Driven Management:. Japan Marketing Journal. 2021. 40. 3. 89-99
  • Norio Imai. Understanding of Digital Transformation and Its Background. Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 65-73
Books (2):
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在 ケース篇
    千倉書房 2024 ISBN:4805113197
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在
    千倉書房 2019 ISBN:480511181X
Lectures and oral presentations  (10):
  • アパレル企業の店舗販売員によるSNS投稿を促進する組織的要因の検証
    (日本商業学会第74回全国研究大会 2024)
  • Effect of Organizational Factors to Drive SNS Posts by Retail Store Employees
    (2024 ACRA/AMA Triennial Conference 2024)
  • 小売企業のデジタル戦略を促進する要因の検討
    (日本流通学会 関東・甲信越部会研究会 2024)
  • DIGITAL LEADERSHIP FOR FRONT LINE EMPLOYEE’S SNS PROMOTIONS
    (2023 GLOBAL MARKETING CONFERENCE 2023)
  • デジタル・トランスフォーメーションのパスと求められるケイパビリティ
    (日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト 合同研究会2023 2023)
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Education (4):
  • 2019 - 現在 Hitotsubashi University Graduate School of Business Administration Department of International Corporate Strategy
  • 2004 - 2005 Northwestern University Integrated Marketing Communications Master Program
  • 2003 - 2004 International University of Japan
  • 1990 - 1994 Kanagawa University
Professional career (2):
  • Master of Science in Integrated Marketing Communication (Northwestern University)
  • Master of E-business (International University of Japan)
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 Hannan University
  • 2023/09 - 現在 Kanagawa University Foculty of Business Administration Department of International Business and Management
  • 2023/04 - 2024/03 Hannan University Faculty of Management Information Lecturer
  • 2022/09 - 2023/03 Asia University Faculty of Business Administration Department of Business Administration
  • 2020/09 - 2023/03 Rikkyo University Graduate School of Business Administration
Committee career (2):
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2022/04 - 現在 日本マーケティング学会 サロン委員
Awards (1):
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2020
Association Membership(s) (7):
経営情報学会 ,  Strategic Management Society ,  American Marketing Association ,  Academy of Management ,  組織学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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