Rchr
J-GLOBAL ID:202301003074376778   Update date: Jul. 23, 2024

Senda Sayaka

センダ サヤカ | Senda Sayaka
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 比較教育学、東南アジア地域研究、教育人類学、カンボジア、教師、ライフヒストリー
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2024 - 2027 カンボジアのムスリム集落の教育からみた多宗教間の共存関係の創出と調和
  • 2021 - 2024 Empirical Study of Education Practice to Inherit "Genocide": Focus on Teacher's experience and Recognition
  • 2013 - 2018 カンボジア教育史の再構成:シハヌーク期からヘン・サムリン期を生きた教師の語りから
Papers (5):
  • SENDA Sayaka. Descriptions of the Pol Pot Regime in History Textbooks in Cambodia. The Japanese Journal of Studies on Asian Education. 2022. 16. 64-76
  • SENDA, Sayaka. Teacher’s Attitudes toward Educational Change in Cambodia : Analysis of Life History of Teachers who lived through the Pol Pot regime. The Chubu Journal of Educational Research. 2021. 21. 58-73
  • El Amanda de Yurie AS, Mukuhlisah Azmi, Azhariyah Ayu, Uchida Naoyoshi, Jinnai Yoko, Senda Sayaka. Multicultural Childcare Practices of Islamic Preschool in Japan: Analysis of Interviews with Preschool Teachers and Parents. International Journal of Early Childhood Education. 2021. 28. 099-117
  • 千田 沙也加. ポル・ポト政権期後カンボジアにおける「労働」の意味 : 初等教育カリキュラムと地方都市の教員経験者及び元児童にみられる差異に注目して-The Meaning of "Labor" After Pol Pot's Regime in Cambodia : The Differences Among the Elementary School Curriculum, Teachers and Ex-Students. 比較教育学研究 = Comparative education / 日本比較教育学会紀要編集委員会 編. 2020. 60. 69-91
  • SENDA Sayaka. “Non-Qualified” Teachers’ Self-Recognition and Experience in the State Reconstruction Stage After the Pol Pot Regime: An Analysis of Local Elementary School Teachers’ Narratives. Comparative Education. 2017. 2017. 55. 157-177
MISC (2):
  • 千田, 沙也加. カンボジアにおける凄惨な過去の継承に関する予備的考察 : 教師教育者の経験と語りから-A Pilot Study of the Inherited Tragic Past in Cambodia : Analysis of Teacher Educators’ Experience and Narrative. 愛知工業大学研究報告 = Bulletin of Aichi Institute of Technology. 2022. 57. 21-30
  • 千田 沙也加. ポル・ポト政権期後のカンボジアにおける国民教育像 : 機関紙『カンプチア』にみられる教育言説の分析から-The Image of National Education in Cambodia after the Pol.Pot Regime : The Analysis of the Discourse of Education Published in the "Kampuchea". 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学 = Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development. Educational sciences. 2017. 64. 2. 175-191,193
Books (2):
  • カンボジア「クルー・チャッタン」の時代 : ポル・ポト時代後の初等教育
    東信堂 2023 ISBN:9784798918044
  • アジアの教員 : 変貌する役割と専門職への挑戦
    ジアース教育新社 2012 ISBN:9784863711884
Education (3):
  • 2012 - 2019 Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
  • 2006 - 2010 Nagoya University Graduate School of International Development
  • 2001 - 2006 Nagoya University School of Science Department of Biological Science
Work history (1):
  • 2023/04 - 現在 中京大学教養教育研究院 講師
Association Membership(s) (4):
中部教育学会 ,  東南アジア学会 ,  日本教育学会 ,  日本比較教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page