Rchr
J-GLOBAL ID:202301004756577038   Update date: May. 27, 2024

Hayamizu Kengo

ハヤミズ ケンゴ | Hayamizu Kengo
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング ,  消費者行動
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2025 デジタル生成メディアが消費者行動に与える影響
  • 2023 - 2024 サービスロボットのデザインが消費者行動に及ぼす影響に関する定量的研究
Papers (2):
  • Kengo Hayamizu. Compensatory Consumption:. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 54-62
  • 速水建吾. 消費者の自尊感情が製品選択に及ぼす影響 -既存研究の整理と課題の提示-. 早稲田大学商学研究科紀要. 2021. 93. 97-121
MISC (1):
  • 王黎黎, 速水建吾, 恩藏 直人. 見せ方の変化とアンバサダーの起用による市場開拓戦略 - 変身した株式会社ワークマン -. マーケティング・ジャーナル. 2021. 41. 1
Lectures and oral presentations  (9):
  • サービス・ロボットが消費者 による協力に影響を与える 要因の検討
    (日本商業学会 第74回 全国研究大会 2024)
  • ロボットによるサービスの失敗に対する消費者反 応に影響を与える組織要因の検討
    (日本消費者行動研究学会 第68回消費者行動研究コンファレンス 2024)
  • Effect of Robot Service on Evaluation of Processed and Unprocessed Foods
    (2024)
  • 配膳ロボットによる接触が食品評価に及ぼす影響
    (日本商業学会第13回全国研究報告会 2023)
  • 動物刺激が広告評価に及ぼす影響
    (日本消費者行動研究学会 第67回消費者行動研究コンファレンス 2023)
more...
Work history (2):
  • 2023/04 - 現在 Waseda University Faculty of Commerce
  • 2022/04 - 現在 Kanagawa University Faculty of Economics
Awards (1):
  • 2023/10 - 日本消費者行動研究学会 JACS-樫尾俊雄 論文プロポーザル賞 最優秀賞 動物刺激が広告評価に与える影響
Association Membership(s) (3):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page