Rchr
J-GLOBAL ID:202301008334470600   Update date: Apr. 01, 2024

OGA Mayumi

オオガ マユミ | OGA Mayumi
Affiliation and department:
Job title: English instructor
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2023 - 2026 台湾と日本におけるEMI(英語を媒介とする授業)の現状調査と指導への提言
  • 2017 - 2023 上海地区の新人英語教員に対する研修と成長-5年間の縦断的研究
Papers (12):
  • 大賀まゆみ. 小中学校英語教師の英語使用の変化とその要因 -台湾における縦断的研究の結果から-. JACET関西支部紀要. 2024. 26. 20-36
  • 大賀まゆみ・豊島知穂・山中司. 必修英語授業におけるChatGPT活用の試み. JAAL in JACET Proceedings. 2024. Vol.6. 65-68
  • 落合叔美・大賀まゆみ. コロナ禍でのオンライン双方向授業における ES の学習支援事例報告: 必修英語授業プロジェクト発信型英語プログラムにおいて. 立命館高等教育研究. 2022. 22. 115-130
  • 落合叔美・大賀まゆみ. 必修授業でのクラス合同発表会イベント実施の試み: 発表者は何を学ぶのか. JACET 関西支部紀要. 2021. 23. 177-182
  • 大賀まゆみ・落合叔美. 正課授業での Beyond Borders Plaza 利用実践の報告-オーディエンスと発表者の視点から-. 立命館高等教育研究. 2021. 21. 261-274
more...
Lectures and oral presentations  (21):
  • 動画視聴によるプレゼンテーションの振り返りの実践報告:プロジェクト発信型英語プログラムにおいて
    (JACET 関西支部 2023年度支部大会 2024)
  • Japanese University Students’ Reasons for Taking an EMI Course: A Preliminary Investigation of Teacher Talk Analysis in EMI Courses in Japan and Taiwan
    (2023)
  • 必修英語授業におけるChatGPT活用の試み
    (JAAL in JACET 学術交流集会 2023)
  • 高大連携による探究型授業の 実践報告
    (2022年度JACET(大学英語教育学会)関西支部大会 2023)
  • 台湾の小学校英語教師の成長
    (2022年度JACET(大学英語教育学会)関西支部大会 2023)
more...
Education (1):
  • 2010 - 2012 Ritsumeikan University Graduate School of Language Education and Information Science English Language Education Course
Work history (6):
  • 2015/04 - 現在 Ritsumeikan University Language Education Center English instructor
  • 2014/04 - 2016/03 Doshisha University Part-time insrructor
  • 2014/04 - 2015/03 Kyoto Sangyo University English instructor
  • 2014/04 - 2015/03 Ritsumeikan University Part-time insrructor
  • 2013/04 - 2014/03 Kyoto Sangyo University English instructor
Show all
Committee career (1):
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET)関西支部 研究企画委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page