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J-GLOBAL ID:202301013909166830   Update date: Jun. 05, 2024

ITO Nagako

イトウ ナガコ | ITO Nagako
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Tertiary education
Research keywords  (1): アカデミック・ライティング教育 大学教育 質保証
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2024 - 2029 学士課程教育におけるカリキュラム・マネジメント理論の構築
  • 2016 - 2019 Empirical Research on Components of Systematic Curriculum in Japanese Universities' Undergraduate Programs
  • 2015 - 2018 The comprehensive educational practice by the active learning of the knowledge fusion and expanshion using the regional resources
  • 2012 - 2014 Study on the Development of University Undergraduate Curriculum focused on the Japanese Literacy Education
MISC (16):
  • Issues in educational utilization of regional resources and issues in higher education. 2021. 4. 1-11
  • 伊藤 奈賀子. 単位の質保証と「初年次セミナー」運営上の課題. 九州地区大学教育研究協議会発表論文集. 2019. 68. 105-111
  • Study on the factors that positively influence students’ team learning outcomes. 2019. 2. 43-52
  • Problems in Constructing the Systematic Curriculums for the Regional talents as Bachelors. 2019. 2. 1-16
  • 中里 陽子, 伊藤 奈賀子. 高い学習成果を生み出す学生チームの特徴 : 鹿児島大学「初年次セミナーI」受講生チームを事例として. 九州地区大学教育研究協議会発表論文集. 2018. 67. 174-181
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Books (3):
  • ピア活動で身につけるアカデミック・スキル入門
    有斐閣 2023 ISBN:9784641184657
  • アカデミック・スキル入門 : 大学での学びをアクティブにする
    有斐閣 2019 ISBN:9784641184459
  • アカデミック・スキル入門 : 大学での学びをアクティブにする
    有斐閣 2016 ISBN:9784641184305
Lectures and oral presentations  (10):
  • 大学での学びにつながる高校での学び方
    (夏トライ!グレードアップゼミ)
  • 短期大学を取り巻く状況と今後の教育改革に向けて
    (鹿児島県立短期大学FD講演会)
  • 学士の基盤となる能力の育成を目指す共通教育改革
    (中国・四国地区大学教育研究会)
  • アクティブ・ラーニングの本質を考える
    (第一工業大学FD講演会)
  • 主体的で対話的な学びをどう促すか
    (南薩地域「より良い授業づくり発表会」)
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Education (3):
  • 2007 - 2010 Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
  • 1998 - 2000 Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
  • 1994 - 1998 Nagoya University School of Education
Association Membership(s) (2):
日本高等教育学会 ,  日本教育社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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