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J-GLOBAL ID:202301014792062074
Update date: Sep. 28, 2024
Ito Nobuhiro
イトウ ノブヒロ | Ito Nobuhiro
Affiliation and department:
Job title:
Researcher
Research field (2):
Agricultural and food economics
, Agricultural and food economics
Research keywords (4):
Food Consumption
, Consumer Behavior
, Food System
, Retailing
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2024 - 2027 空間的・時間的な価格分散の下での探索行動を考慮した食料消費行動の検討
- 2020 - 2023 限定的な情報処理能力を考慮した食料消費行動モデルに基づく差別化戦略の再検討
Papers (16):
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Hiroki Sasaki, Nobuhiro Ito. Beyond information: The power of personalized nudges in promoting vegetable purchases. Food Policy. 2024. 128. 102726
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Nobuhiro Ito, Yuki Maruyama. Decomposing Changes in Consumer Food Expenditures Among Retail Channels: The Impact of the State of Emergency During the COVID-19 Pandemic. Journal of Agricultural Policy Research. 2023. 38. 47-66
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KIMURA Yuki, ITO Nobuhiro. Price Change and Market Resilience under COVID-19 Pandemic: An Analysis of Asymmetric Price Transmission of Onion. Journal of Food System Research. 2023. 29. 4. 177-182
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Kohei Yagi, Nobuhiro Ito, Katsuya Takahashi, Yuki Maruyama. Changes in Lifestyle and Food Group/Nutrient Intake During the COVID-19 Pandemic: Effects of Working From Home. Journal of Agricultural Policy Research. 2022. 37. 41-58
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Nobuhiro Ito, Yuki Maruyama, Hiroki Wakamatsu. Consumer food demand in Japan before and after the beginning of COVID-19: AIDS analysis using home scan data. Frontiers in Sustainable Cities. 2022. 4
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MISC (10):
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石田貴士, 伊藤暢宏, 八木浩平, 菊島良介. 第5章 果物の購入用途別のGIマークの消費者評価の検討. プロジェクト研究 [知財ブランド] 研究資料 第1号 令和5年度「地域ブランド・知的財産の活用の進展と消費者の評価」. 2024. 110-119
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伊藤暢宏, 八木浩平, 石田貴士, 菊島良介. 第4章 制度情報や産地の認知度等がGIマークの消費者評価に与える影響. プロジェクト研究 [知財ブランド] 研究資料 第1号 令和5年度「地域ブランド・知的財産の活用の進展と消費者の評価」. 2024. 100-109
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古橋元, 小泉達治, 伊藤暢宏. 2032年における世界の食料需給見通し-中長期的に穀物の実質価格は低下-. 農林水産政策研究所レビュー. 2023. 114. 8-9
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古橋元, 小泉達治, 伊藤暢宏. 「2032年における世界の食料需給見通し」の概要=経済減速懸念で、伸びは緩やかに=. Agrio. 2023. 453. 5-6
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伊藤暢宏. 緊急事態宣言によって消費者の買い物行動はどのように変化したか?-リアル店舗とオンラインの利用-. 農林水産政策研究所レビュー. 2023. 112. 2-3
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Books (2):
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食料品アクセス問題と食料消費, 健康・栄養
筑波書房 2020 ISBN:9784811905839
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工場見学がファンをつくる : 実施ノウハウと評価方法
日本経済新聞出版社 2016 ISBN:9784532321253
Lectures and oral presentations (34):
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「安売りセール」は誰に刺さるのか?-Food Valuesが価格上昇期の安値探索行動に与える影響-
(日本フードシステム学会2024年度大会 2024)
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食料価格高騰下の店舗間競争-店舗別POSデータを用いた食料価格上昇プロセスの分析-
(日本フードシステム学会2024年度大会 2024)
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Consumer Heterogeneity in Price Elasticity of Food: Examining the Impacts of Food Environment and Search Patterns
(The 68th Annual Conference of Australasian Agricultural and Resource Economics Society (AARES) 2024)
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How did the Semi-Lockdown Change Consumers' Food Shopping Patterns?: Focus on Offline and Online Channels
(Forum for Agricultural Policy Research in North East Asia The 15th FANEA International Symposium 2023)
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Danger Past, and God Forgotten? Shift of Food Values During the COVID-19 Pandemic in Japan
(XVII European Association of Agricultural Economists (EAAE) Congress 2023)
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Education (3):
- 2015 - 2019 The University of Tokyo Graduate School of Agricultural and Life Sciences Agricultural and Resource Economics, Ph.D. course
- 2013 - 2015 The University of Tokyo Graduate School of Agricultural and Life Sciences Agricultural and Resource Economics, Master course
- 2009 - 2013 Chuo University Faculty of Commerce Department of Marketing and Trade
Professional career (1):
- Ph.D. in Agriculture (The University of Tokyo)
Work history (3):
- 2020/04 - 現在 Policy Research Institute, Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries Food Policy Area Researcher
- 2024/04 - 2024/09 Toyo University
- 2019/09 - 2020/03 Meiji University School of Agriculture Part-Time Lecturer
Committee career (1):
- 2023/06 - 現在 日本フードシステム学会 編集委員
Awards (1):
Association Membership(s) (4):
European Association of Agricultural Economists (EAAE)
, Australasian Agricultural and Resrouce Economics Society (AARES)
, 日本農業経済学会
, 日本フードシステム学会
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