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J-GLOBAL ID:202301015116954481
Update date: Dec. 03, 2024
KAMINISHI HIDEKAZU
かみにし ひでかず | KAMINISHI HIDEKAZU
Affiliation and department:
Job title:
Assistant Professor
Research field (1):
Learning support systems
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2023 - 2027 21世紀型の学力・学習力の測定と向上:新たな評価の開発からデジタルツールの活用まで
- 2021 - 2024 Development of the system that enables to review an ongoing online class with still images and texts during real-time online course
- 2019 - 2023 学力テストをいかにして授業改善につなげるか:阻害要因の検討から学校での実践まで
- 2015 - 2019 Empirical research about the accuracy of teachers' predictions about students' performance: From theory to educational practices.
- 2013 - 2014 実習時における撮影写真を利用したプレゼンテーション作成支援システムの開発と実践
Papers (6):
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上西 秀和. 全国地方都市の屋台村の現状と課題 : 全国屋台村連絡協議会の屋台村を中心に. 江戸川大学紀要 = Bulletin of Edogawa University. 2024. 34. 225-243
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Proposal and Development of Educational Tool to Refer Screen Transition of the Teacher's PC to Observe Past Operation History. 2017. 3. 2. 52-62
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草刈由美子, 内宮律代, 鈴木純恵, 坂田信裕, 藤澤隆一, 種市ひろみ, 河野かおり, 板倉朋世, 山下真幸, 坂東宏和, et al. 学生全員がタブレット端末を持つ看護教育環境における授業の質改善への取り組み. 獨協医科大学 看護学部紀要. 2015. 8. 1. 69-74
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Kaminishi Hidekazu, Murota Masao. Development and Evaluation of "CodEx" Presentation Authoring Software for Web Programming Language Lecture. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2014. 31. 2. 172-184
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上西秀和. レビュー:プログラミング言語学習のための教育と教育システム. 獨協医科大学 基本医学年報. 2013. 2. 1. 47-56
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MISC (8):
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坂田 信裕, 山下 真幸, 坂東 宏和, 上西 秀和. 授業のオンライン化を含む教育継続計画(ECP)に関する検討 COVID-19の影響に伴う対応策. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 166-166
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Kae Nakaya, Yuri Uesaka, Hidekazu Kaminishi, Tatsushi Fukaya, Kazuhiro Yamaguchi, Masanori Nakagawa. Practice on a workshop utilizing web-based investigation system for teachers’ judgments on students’ performance. ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education, Proceedings. 2019. 2. 694-696
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坂田 信裕, 上西 秀和, 坂東 宏和, 山下 真幸. 「人工知能の医療における展開」を含むテクノロジーリテラシー教育への取り組み. 医学教育. 2019. 50. Suppl. 157-157
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山下 真幸, 坂東 宏和, 上西 秀和, 坂田 信裕. アクティブラーニングに活用可能なICT教育環境の現状と今後の展開. Dokkyo Journal of Medical Sciences. 2017. 44. 2. 193-193
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Hidekazu Kaminishi, Nobuhiro Sakata, Masaki Yamashita. A practice of PBL training 'communications in disaster' for premedical students with Twitter. 2013 IEEE Region 10 Humanitarian Technology Conference, R10-HTC 2013. 2013. 100-105
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Lectures and oral presentations (53):
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授業中に今までの内容を静止画とテキストで確認できるツールの提案と試作
(情報処理学会第86回全国大会 2024)
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医学生・大学病院医師向けの獨協医科大学オリジナル臓器別デジタル教材の組織内共有の事例
(第55回日本医学教育学会大会 2023)
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タブレット必携授業を想定した遡れる中間モニタの試作と評価
(情報処理学会 第169回コンピュータと教育研究発表会 2023)
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「数理・データサイエンス・AI 教育プログラム」と本学が取り組んできたテクノロジーリテラシー教育に関する考察
(第17回医療系eラーニング全国交流会年次大会 2022)
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遠隔医療体験型授業から学ぶ医療におけるICT利活用力
(第32回 医療情報学連合大会(第13回 日本医療情報学会学術大会) 2021)
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Education (5):
- 2014 - Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and Technology
- 2009 - 2012 Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and Technology
- 2007 - 2009 Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and Technology
- 2004 - 2007 Tokyo Institute of Technology School of Engineering
- 2003 - 2004 Tokyo Institute of Technology School of Engineering
Professional career (3):
- . (Tokyo Institute of Technology)
- . (Tokyo Institute of Technology)
- . (Tokyo Institute of Technology)
Work history (3):
- 2023/04 - 現在 Edogawa University College of Media and Communication Department of Communication and Business
- 2012/04 - 2023/03 Dokkyo Medical University
- 2009/04 - 2012/03 Shobi University Faculty of Policy Management
Committee career (4):
- 2020/07 - 現在 教育システム情報学会 学会誌編集委員会委員
- 2019/12 - 現在 医療系eラーニング全国交流会 世話人
- 2017/06 - 現在 教育システム情報学会 大会企画委員会委員
- 2017/06 - 2020/06 日本教育工学会 研究会委員会幹事(編集)
Association Membership(s) (3):
日本医学教育学会
, 教育システム情報学会
, 日本教育工学会
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