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J-GLOBAL ID:202301015943919530   Update date: Feb. 14, 2024

Nomura Takuya

ノムラ タクヤ | Nomura Takuya
Affiliation and department:
Job title: Assistant professor
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (2): Marketing ,  Consumer Behavior
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2023 消費者物質主義の低下に関する探索的研究:メカニズムの解明とマーケティング・コミュニケーションへの応用に向けて
Papers (5):
  • Soonho Kwon, Takanori Suda, Takuya Nomura. 3D versus 2D: Effects of the number of dimensions of product images on perceptions of product size. Journal of Consumer Behaviour. 2024
  • Takuya NOMURA. The Dilemma between Ownership and Sequential Acquisition: When Materialistic Consumers Participate in the Sharing Economy of Tangible Goods. The Journal of Japan Society for Distributive Sciences. 2023. 2023. 53
  • Takuya Nomura. Consumer Materialism in the Context of Changes in the Consumption Environment. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 4. 67-74
  • 野村拓也. ブランド・マネジメント組織に関する研究の進展と課題 -「創造」と「伝達」を中心に-. 學習院大學經濟論集. 2019. 55. 4. 173-188
  • 上田隆穂, 竹内俊子, 山中寛子, 野村拓也. グーテンベルグ仮説確認と利益を生み出す価格のポイントの発見. 学習院大学計算機センター年報. 2019. 40. 16-42
MISC (1):
  • Takuya Nomura, Reo Fukuda. Sharing as a Customer Value: The Challenges and Purpose of Laxus. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 73-83
Lectures and oral presentations  (4):
  • Materialists' dilemma when participating in the sharing economy
    (2022 KSMS International Conference 2022)
  • The Influence of Product Presentation Format on Consumers' Product Perception in Online Environments
    (INFORMS Marketing Science Conference 2022 2022)
  • オンライン環境における製品の提示形式が重さ知覚と製品評価に及ぼす影響
    (日本マーケティング学会 第10回マーケティングカンファレンス2021 2021)
  • 物質主義が強い消費者にサブスクを利用してもらうには? ー消費者マテリアリズムと心理的所有感が音楽サブスクリプションサービスの評価に及ぼす影響ー
    (日本マーケティング学会 第9回マーケティングカンファレンス2020 2020)
Education (2):
  • 2020 - 現在 Gakushuin University
  • 2018 - 2020 Gakushuin University
Professional career (1):
  • M.A. in Management (Gakushuin University)
Work history (2):
  • 2023/04 - 現在 Toyo Gakuen University Faculty of Business Administration
  • 2022/04 - 2023/03 Seisa Dohto University Faculty of Management
Awards (2):
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 ベストポスター賞 オンライン環境における製品の提示形式が重さ知覚と製品評価に及ぼす影響
  • 2021/09 - 日本消費者行動研究学会 第21回 JACSー樫尾俊雄 論文プロポーザル賞 優秀賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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