Rchr
J-GLOBAL ID:202301017401681904
Update date: Apr. 23, 2024
Ohta Aki
オオタ アキ | Ohta Aki
Affiliation and department:
Research field (2):
Education - general
, Foreign language education
Research keywords (1):
小学校外国語教育
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2022 - 2026 デジタル時代における児童の思考・判断・表現力と自律的な態度を育む外国語科の評価
- 2018 - 2022 小中接続を目指し学習者の思考・判断・表現と学びに向かう力を促進する授業設計と評価
- 2014 - 2018 Designing English lesson and evaluation to promote learners' self-efficacy and autonomy aiming at collaboration of elementary and junior high schools
- 2013 - 2014 外国語活動において児童が希求する自己像の分析
- 2012 - 2012 テーマシラバスに基づく「聞く」活動中心の外国語活動が中学校英語科へもたらす効果
MISC (3):
-
IZUMI Emiko, YOROZUYA Ryuichi, ALLEN TAMAI Mitsue, NAGANUMA Naoyuki, TABUCHI Mayumi, OTA Aki, SHIMAZAKI Takayo, MORIMOTO Atsuko. Evaluation in Primary School English Language Activities: A Study in Support of Pupils Learning. JES Journal. 2014. 14. 01. 228-243
-
YOROZUYA Ryuichi, IZUMI Emiko, ALLEN TAMAI Mitsue, NAGANUMA Naoyuki, TABUCHI Mayumi, OTA Aki, MORIMOTO Atsuko, SHIMAZAKI Takayo. The Final Report of a Study on Evaluation in Primary School Foreign Language Activities : Developmental Changes and Their Implications. JES Journal. 2013. 13. 212-226
-
YOROZUYA Ryuichi, ALLEN TAMAI Mitsue, OTA Aki, IZUMI Emiko, TABUCHI Mayumi, MORIMOTO Atsuko. An Interim Report of a Study on Evaluation in Primary School English Language Activities : With a Focus on Self-evaluation. JES Journal. 2012. 12. 147-154
Education (2):
- 2007 - 上越教育大学大学院 教科・領域教育専攻 言語系(英語)
- 1986 - University of Teacher Education Fukuoka
Professional career (1):
Work history (5):
- 2023/04 - 現在 別府大学短期大学部 初等教育科 教授
- 2019/04 - 別府大学短期大学部 初等教育科 准教授
- 2017/04 - 福岡県公立小学校 教頭
- 2013/04 - 福岡県教育センター教育指導部 指導主事
- 1990/04 - 福岡県公立小学校教諭
Committee career (3):
- 2019 - 2020 国立教育政策研究所「評価規準・評価方法等の工夫改善に関する調査研究」 研究協力委員
- 2016 - 2017 学習指導要領等の改善に係る検討に必要な専門的作業等(小学校外国語科・外国語活動) 作成協力委員
- 2016 - 2017 文部科学省委託事業「英語教員の英語力・指導力強化のための調査研究事業」 調査研究担当者
Association Membership(s) (3):
九州英語教育学会(KASELE)
, 日本児童英語教育学会(JASTEC) 九州沖縄支部長・理事
, 小学校英語教育学会(JES) 理事
Return to Previous Page