Rchr
J-GLOBAL ID:202401000319599032
Update date: Sep. 09, 2024
Ishida Masaki
Ishida Masaki
Affiliation and department:
Kansai University Faculty of Business and Commerce
About Kansai University Faculty of Business and Commerce
Search "Kansai University Faculty of Business and Commerce"
Detailed information
Job title:
Assistant Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (7):
Anti Consumption
, Art Infusion
, Marketing Management
, Marketing Strategy
, 消費者ウェルビーイング
, Consumer Behavior
, Marketing Science
Research theme for competitive and other funds (1):
2023 - 2024 リードユーザーによる革新的新製品の評価とフォールスコンセンサス効果の検証
Papers (4):
Masaki Ishida. Marketer’s Prediction of Consumer Preferences at Idea Screening:. Japan Marketing Journal. 2023
真貴 石田, 章宏 西本. 革新的な新製品アイデアを獲得するための 周辺市場のリードユーザー活用法. マーケティング・サイエンス. 2022
Ishida Masaki. 周辺市場に位置するリードユーザーの類推による新製品開発. 関西学院商学研究. 2021
Ishida Masaki. アントレプレナーシップと市場志向研究に基づく市場特定. 関西学院商学研究. 2020
Education (2):
2021 - 2024 関西学院大学大学院 商学研究科・博士課程後期課程
2019 - 2021 関西学院大学大学院 商学研究科・博士課程前期課程
Work history (5):
2024/08 - 現在 Research Institute for Socionetwork Strategies, Kansai University
2024/04 - 現在 Kansai University Faculty of Business and Commerce
2021/04 - 2024/03 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程
2019/04 - 2021/03 関西学院大学大学院商学研究科博士課程前期課程
2017/04 - 2018/06 キッコーマン株式会社
Awards (1):
2020/10 - 日本消費者行動研究学会 第20回 JACS-樫尾俊雄 論文プロポーザル賞・優秀賞
Association Membership(s) (3):
Japan Society of Marketing and Distribution
, Japan Association for Consumer Studies
, Japan Institute of Marketing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM