Rchr
J-GLOBAL ID:202401000319599032   Update date: Sep. 09, 2024

Ishida Masaki

Ishida Masaki
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): Anti Consumption ,  Art Infusion ,  Marketing Management ,  Marketing Strategy ,  消費者ウェルビーイング ,  Consumer Behavior ,  Marketing Science
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2023 - 2024 リードユーザーによる革新的新製品の評価とフォールスコンセンサス効果の検証
Papers (4):
  • Masaki Ishida. Marketer’s Prediction of Consumer Preferences at Idea Screening:. Japan Marketing Journal. 2023
  • 真貴 石田, 章宏 西本. 革新的な新製品アイデアを獲得するための 周辺市場のリードユーザー活用法. マーケティング・サイエンス. 2022
  • Ishida Masaki. 周辺市場に位置するリードユーザーの類推による新製品開発. 関西学院商学研究. 2021
  • Ishida Masaki. アントレプレナーシップと市場志向研究に基づく市場特定. 関西学院商学研究. 2020
Education (2):
  • 2021 - 2024 関西学院大学大学院 商学研究科・博士課程後期課程
  • 2019 - 2021 関西学院大学大学院 商学研究科・博士課程前期課程
Work history (5):
  • 2024/08 - 現在 Research Institute for Socionetwork Strategies, Kansai University
  • 2024/04 - 現在 Kansai University Faculty of Business and Commerce
  • 2021/04 - 2024/03 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程
  • 2019/04 - 2021/03 関西学院大学大学院商学研究科博士課程前期課程
  • 2017/04 - 2018/06 キッコーマン株式会社
Awards (1):
  • 2020/10 - 日本消費者行動研究学会 第20回 JACS-樫尾俊雄 論文プロポーザル賞・優秀賞
Association Membership(s) (3):
Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Institute of Marketing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page