Rchr
J-GLOBAL ID:202401012914126081   Update date: Nov. 18, 2024

Nozawa Tomoyuki

ノザワ トモユキ | Nozawa Tomoyuki
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (2): Sociology ,  Business administration
Research keywords  (5): 観光研究(ツーリズム)一般 ,  経営情報論 ,  キャラクターマーケティング ,  マーケティングコミュニケーション ,  マーケティングリサーチ
Papers (5):
  • Tomoyuki NOZAWA. Supporting Anime Contents in the Digital Age:The Influence of Attachment to Attractive Sub-characters on “<i>Demon Slayer</i>”. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2022. 49. 2. 103-112
  • 野澤智行. ご当地キャラのSNS発信と支持の関係を探る -検索・Twitter書込みと純粋想起に関する実証研究-. DHU JOURNAL. 2018. VOL.05 2018. 29-37
  • 朴正洙, 野澤智行. ご当地キャラの定義・分類と支持要因に関する実証研究. 日経広告研究所報. 2015. 277. 10-17
  • 朴正洙, 野澤智行. マーケティング・コミュニケーションにおけるキャラクターの活用実態と効果. 日経広告研究所報. 2013. 268. 18-25
  • 野澤智行. タレント・キャラクターがテレビCM 認知および評価に及ぼす影響. 広告科学. 2000. 40. 93-99
Books (3):
  • コンテンツの、コンテンツによる、コンテンツのためのマーケティング
    大阪公立大学出版会 2023 ISBN:4909933433
  • メディアの循環「伝えるメカニズム」 (法政大学イノベーション・マネジメント研究センター叢書14)
    生産性出版 2017 ISBN:4820120646
  • 最新ブランド・マネジメント体系: 理論から広告戦略まで
    日経広告研究所 1997 ISBN:4532640318
Education (2):
  • 2019 - 2021 Hosei University
  • 1983 - 1987 Chiba University Faculty of Letters Department of Behavioral Sciences
Work history (10):
  • 2022/04 - 現在 福井工業大学環境情報学部(現・経営情報学部)経営情報学科 教授
  • 2022/04 - 2023/03 Otsuma Women's University School of Social Information Studies Department of Social Information Studies
  • 2021/04 - 2022/03 法政大学大学院 特任研究員
  • 2020/04 - 2021/03 Komazawa University Faculty of Global Media Studies Department of Global Media
  • 2020/04 - 2021/03 Fukui University of Technology
Show all
Committee career (1):
  • 2023/06 - 現在 コンテンツツーリズム学会 理事
Association Membership(s) (5):
産業経済学会 ,  コンテンツツーリズム学会 ,  日本マーケティング学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page