Rchr
J-GLOBAL ID:202401016232335695   Update date: Oct. 18, 2024

Suga Wakako

スガ ワカコ | Suga Wakako
Affiliation and department:
Papers (10):
  • 須賀和香子, 細井陽子. 依頼における配慮の表し方の指導法-発話機能と配慮表現を中心に-. 北京日语学习者历时语料库与日语教学 = 北京日本語学習者縦断コーパス(B-JAS)と日本語の指導法. 2024
  • Suga, Wakako, Hosoi, Yoko. [Research note] How Thoughtfulness is Expressed in Discourse of Requests: Comparison of Chinese and Korean Learners of Japanese and Native Speakers of Japanese. 2023. 34. 125-134
  • 迫田久美子, 佐々木藍子, 細井陽子, 須賀和香子. 学習者コーパスを活用したモダリティ研究:日本語学習者の「かなと思う」の発達. データに基づく日本語のモダリティ研究. 2020. -
  • SAKODA Kumiko, KONISHI Madoka, SASAKI Aiko, SUGA Wakako, HOSOI Yoko. International Corpus of Japanese as a Second Language. NINJAL Project Review. 2016. 6. 3. 93-110
  • 高木, 美嘉, 金, 東奎, 須賀, 和香子, 田中, 美樹, 津村, 奈央, 蒲谷, 宏. コミュニケーション活動型クラスにおける教師の役割. 待遇コミュニケーション研究. 2008. 5. 19-34
more...
Books (2):
  • 日本語学習者コーパスI-JAS入門 : 研究・教育にどう使うか
    くろしお出版 2020 ISBN:9784874248256
  • 日本語教師のための「活動型」授業の手引き : 内容中心・コミュニケーション活動のすすめ
    スリーエーネットワーク 2008 ISBN:9784883194865
Lectures and oral presentations  (23):
  • BJAS 活用講習会 : 日本語学習者の話し言葉の分析法
    (NINJAL国際シンポジウム_北京日本語学習者縦断コーパス (BJAS) が拓く日本語教育の未来(北京日语学习者历时语料库与日语教学研讨会) 2024)
  • 中国人日本語学習者の依頼メールにおける配慮の表し方:モデル文からの気づきに着目して
    (第 26 回 専門日本語教育学会研究討論会 2024)
  • I-JASワークショップ:初心者コース
    (第8回学習者コーパスワークショップ 2024)
  • B-JASを使った研究事例:中国人日本語学習者の依頼時の前置き表現の使用
    (2023年度9月 学習者コーパス研究会 2023)
  • NINJALチュートリアル
    (第45回 NINJALチュートリアル 「日本語学習者の話し言葉の分析 -北京日本語学習者縦断コーパス (B-JAS) を用いて-」 2023)
more...
Work history (1):
  • 2024/10 - 現在 The Graduate University for Advanced Studies Japanese Language Sciences,Graduate Institute for Advanced Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page