Rchr
J-GLOBAL ID:200901003054656871   Update date: Sep. 03, 2022

Matsukawa Reiko

マツカワ レイコ | Matsukawa Reiko
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.ed.gifu-u.ac.jp/~matsu/
Research field  (3): Education - general ,  Educational technology ,  Science education
Research keywords  (6): 教育学 ,  カリキュラム開発 ,  英語教育 ,  Education ,  Curriculum Development ,  English Edncation
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1999 - 2001 小学校における英語教育の導入とカリキュラム構成
  • 1999 - 2001 Curriculum Design of English Education in Elementary Schools
  • 1998 - 2000 英語教育におけるマルチメディアの活用
  • 1998 - 2000 Utilization of Multimedia in English Teaching
  • 英語教育カリキュラムにおける内容概念の検討
Show all
MISC (59):
  • 小学校への英語教育導入. 英語教育. 2002. 51(10), 26-27
  • Introducing English Education to Primary Schools. The English Teacher's Magazine. 2002. 51(10), 26-27
  • 小学校英語教員養成のためのカリキュラムの試案. 英語教育. 2001. 50(8), 54-58
  • Curriculum Prototype of Teacher Training for Elementary school English. The English Teacher's Magazine. 2001. 50(8), 54-58
  • 小学校英語学習のカリキュラム構成. モノグラフ 小学校における英語教育の研究. 2000. 109-117
more...
Books (6):
  • 明日の小学校英語教育を拓く
    アプリコット 2004
  • 小学校英語活動を創る
    高陵社書店 2003
  • 英語活動事例集「100」100 Exciting Activities
    文渓堂 2000
  • 100 Exciting Activities
    Bunkeido 2000
  • 小学校に英語がやってきた!
    アプリコット 1997
more...
Education (4):
  • - 1974 The University of Tokyo
  • - 1973 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • - 1971 The University of Tokyo Faculty of Education
  • - 1971 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
Committee career (7):
  • 2004 - 小学校英語教育学会 常任理事
  • 2004 - 日本児童英語教育学会 理事
  • 2004 - 中部地区英語教育学会 副会長
  • 2002 - 日本カリキュラム学会 理事
  • 1997 - 1999 全国英語教育学会 理事,事務局長
Show all
Association Membership(s) (9):
小学校英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  日本児童英語教育学会 ,  日本教育学会 ,  日本カリキュラム学会 ,  日本教育情報学会 ,  日本教育工学会 ,  外国語教育メディア学会 ,  中部地区英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page