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J-GLOBAL ID:200901003498987629   Update date: Aug. 18, 2017

Ando Koichi

アンドウ コウイチ | Ando Koichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Education - general ,  Sociology
Research keywords  (6): 現代アメリカ文化 ,  比較文化 ,  異文化間教育 ,  Modern American Culture ,  Comparative Cultural Studies ,  Cross Cultural Education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 日本における多文化共生
  • 日系アメリカ人,その歴史と文化
  • 日米大学認定制度比較
  • マイノリティー運動としてのバイリンガル教育日米比較
  • Multi-culturalism in Japan
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MISC (26):
  • 大学とNPOの共同作業で地域の活性化を. 21世紀の大学づくり(大手前大学ビジネスフォーラム). 2002
  • Revitalization of the Community. Otemae University Business Forum. 2002
  • 70年代日系アメリカ人社会と新渡米者のコミュニティー運動. アジア系アメリカ人研究会. 2001
  • アメリカにおけるエスニックコミュニティーの形成. 大手前大学社会文化学部論集. 2001. 1. 233
  • The Development of an Ethnic Community in the US. Otemae University. 2001. 1. 233
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Books (7):
  • 多文化共生キーワード事典
    明石書店 2004
  • 米国大学の経営戦略(共著)
    学法文化センター出版部 1998
  • Strategic Planning of the U. S. Universities
    Gakuho Culture Center 1998
  • アメリカに見る民族複合事情(共著)
    現代企画室出版 1992
  • Multi-cultural Nation, America
    Gendai kikaku-shitsu press 1992
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Education (3):
  • - 1982 サンフランシスコ州立大学大学院 教育学研究科 二カ国語併用異文化間教育
  • - 1974 Meiji University School of Arts and Letters Depatment of History and Geography
  • - 1974 Meiji University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master of Arts in Education (San Francisco State University)
Work history (4):
  • 1989 - 1998 ウエスタンオレゴン州立大学 助教授
  • 1989 - 1998 Western Oregon University, Assistant Professor
  • 1988 - 1989 University of Hawaii
  • 1988 - 1989 University of Hawaii at Manoa, Instructor
Committee career (1):
  • 1996 - 1997 全米国際教育者協会(NAFSA,Association of International Educations) 北西部諸州地域委員長
Awards (2):
  • 1992 - 国際教育者オブザイヤー(全米国際教育者協会)
  • 1986 - イミグラント オブザイヤー(インターナショナル協会)
Association Membership(s) (5):
日本NPO学会 ,  移民学会 ,  留学生問題研究会(JAFSA) ,  異文化間教育学会 ,  全米国際教育者協会(NAFSA,Association of International Educations)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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