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J-GLOBAL ID:200901003572757029   Update date: Feb. 03, 2005

LIETEAU Haruyo

LIETEAU Haruyo
Affiliation and department:
Research field  (5): Economic policy ,  Economic policy ,  Politics ,  Environmental policy and society ,  Environmental impact assessment
Research keywords  (6): 環境影響評価 ,  公共事業評価 ,  政治学 ,  enviromental Impact Assessment Method ,  Policy Assessment ,  Politics
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 八ッ場ダム建設の評価-政策・環境アセスメント
  • 「男女共同参画社会」に関する学習方法開発研究
  • 米陸軍婦人部隊と日本占領
  • Assessing the Yamba Dam Construction
  • A STUDY TO DEVELOP A STUDY PROGRAM ON GENDER-FREE SOCIETY
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MISC (23):
  • 21世紀の英語教育のあり方. TOWA経済レポート TOWA地域経済研究所. 2001. 6-7
  • Teaching English for the 21st Century. TOWA ECONOMICS REPORT. 2001. 6-7
  • 「最後の大きなダム」はいらない-川辺川ダム予定地視察レポート. サンデージャーナル-「ぐんまの総合情報誌」. 2000. 972 11月14日号. 2-7
  • No More Big Dams-A Report on the Kawabe River Dam. Sunday Journal. 2000. 972 11月14日号. 2-7
  • 悪態とジェンダー. 高崎商科短期大学紀要. 1998. 11
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Books (4):
  • 英文メディアを読むハイテクニック
    桐原書店 1992
  • TECHNIQUES IN READING MEDIA ENGLISH
    KIRIHARA PUBLICATION 1992
  • 日米間の誤解とその報道--日本車の対米輸出規制問題と市場開放交渉
    日米情報摩擦-英語マスメディアに見る両国の経済紛争 1988
  • MISUNDERSTANDING IN MEDIA : PROBLEMS OF AUTOMOBILE EXPORT QUOTAS
    U. S-JAPAN INFORMATION BARRIERS 1988
Works (2):
  • WACと日本占領
    1995 -
  • THE WOMEN'S ARMY CORPS AND THE AMERICAN OCCUPATION OF JAPAN
    1995 -
Education (4):
  • - 1974 University of Toronto
  • - 1974 UNIVERSITY OF TORONTO LINGUISTICS
  • - 1965 ウィッティア大学 英語・スピーチ
  • - 1965 WHITTIER COLLEGE ENGLISH & SPEECH
Professional career (4):
  • MASTER OF ARTS IN ENGLISH MASTER OF ARTS IN LINGUISTICS (University of Toronto)
  • MASTER OF LIBRARY SCIENCE
  • MASTER OF ARTS IN TEACHING (Whittier College)
  • Master of Arts in Teaching English as a Second Language
Committee career (2):
  • 1995 - 1997 占領・戦後史研究会 会計
  • 1991 - 日本時事英語学会 編集委員
Association Membership(s) (4):
アメリカ史研究会 ,  異文化間教育学会 ,  占領・戦後史研究会 ,  日本時事英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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