Rchr
J-GLOBAL ID:200901004452084930   Update date: Oct. 19, 2010

Fujii Sachiko

フジイ サチコ | Fujii Sachiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育行政学 ,  Educational Administration
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 1980 - フランスの教育政策に関する研究
  • Study on French Educational Policy
MISC (32):
  • フランスにおける目標・成果管理と学校自治-新しい学校ガバナンスの模索-. フランスにおける社会的排除のメカニズムと学校教育の再構築に関する総合的研究(科研費報告書). 2010
  • Gouvernance et decentralization de l'education en France et au Japon. Liberte, inegalite,individualite -La France et le Japon au miroir de l'education. 2008
  • 自治体の学校評価システム構築に関する諸問題-第三者評価制度の導入事例を手がかりに-. 学校評価システムの展開に関する実証的研究(科研費基盤研究中間報告書). 2008
  • フランスにおける新政策評価制度下の教育行政-学校の自律性拡大による成果 向上-. フランスの複雑化する教育病理現象の分析と実効性ある対策プログラムに関する調査研究(科研費研究成果報告書). 2007
  • フランスの学校評価の現状と課題-総視学官報告書を手がかりに-. 学校評価システムの構築に関する開発的研究(科研費報告書). 2006
more...
Books (12):
  • フランス教育の伝統と革新(共著)
    大学教育出版 2009
  • 変容する社会と挑戦する教育システム(共著)
    明石出版 2009
  • 市民性形成論(共著)
    放送大学教育振興会 2007
  • 世界の学校(共著)
    学事出版 2006
  • 高校と大学の接続-入試選抜から教育接続へ-(共著)
    玉川大学出版部 2005
more...
Education (4):
  • - 1986 Ochanomizu University
  • - 1986 Ochanomizu University Graduate School, Doctral Research Course in Human Culture
  • - 1981 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
  • - 1981 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (7):
  • 1991 - 1995 江戸川女子短期大学 専任講師
  • 1991 - 1995 Edogawa Womens'Junior College, full-time lecturer
  • 1989 - 1991 日本学術振興会 特別研究員
  • 1989 - 1991 Japan Society for the Promotion of Science for Japanese
  • 1986 - 1989 Ochanomizu University
Show all
Committee career (4):
  • 2009 - 日本教育制度学会 紀要編集委員
  • 2002 - 2004 日本教育行政学会 年報編集委員
  • 2003 - フランス教育学会 理事
  • 2000 - 2002 日本生涯教育学会 監査
Association Membership(s) (6):
日本教育制度学会 ,  日本生涯教育学会 ,  フランス教育学会 ,  日本比較教育学会 ,  日本教育行政学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page