Rchr
J-GLOBAL ID:200901006636655887
Update date: Feb. 01, 2024
Yubune Eiichi
ユブネ エイイチ | Yubune Eiichi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (4):
Foreign language education
, Linguistics
, Educational technology
, Cognitive sciences
Research keywords (37):
スケプトラム成分
, 発音評価システム
, 英語の音声変化
, 振幅の分散
, 自動分節化
, 無開放破裂音
, 機能語の弱化
, フィードバック
, フィードバックのモダリティー
, Eラーニング
, ケプストラム
, 発音訓練プログラム
, 英語音声変化
, 音声変化
, 破裂音の無解放
, 音声認識
, 英語リズム
, DPマッチング
, 認知科学
, e-Learning
, 読解効率
, リーディング教材
, 提示方法
, e-ラーニング
, CALL
, 外国語教育
, 解像度
, IT(情報技術)
, 教育工学
, 応用言語学
, 英語音声学
, 認知心理学
, 英語教育
, Applied Linguistics
, English Phonetics
, Cognitive Psychology
, English Education
Research theme for competitive and other funds (17):
- 2018 - 2021 ウェブ上の英語動画素材を利用した自律学習支援用システムの開発と実践研究
- 2015 - 2018 Advancement and standardization of fast reading and oral training utilizing chunking display and readablilty measurement
- 2015 - 2018 英文速読能力を向上させるチャンク音声提示法の研究
- 2015 - 2018 英文読解速度計測のためのウェブ標準テストの開発
- 2014 - 2017 Developing an effective ESP curriculum integrating analysis with NIRS for engineering students in Japan
- 2013 - 2016 基礎教育の充実・社会人基礎力の育成・国際化対応等を中心とした学士力の高度化
- 2012 - 2015 英文速読能力を向上させるチャンク音声提示法の研究
- 2012 - 2015 英語学習支援のための双方向遠隔教育システムの開発
- 2009 - 2011 Examination of the Effectiveness on Cognition by the difference in Displaying Methods in CALL Reading Materials
- 2008 - 2011 Development research on e-learning material helping acquiring English rhythm and sound changes
- 2006 - 2009 Developing a real-time e-learning system focusing on in-class activities
- 2006 - 2008 英語学習者に最適な英文提示法を実現する e-learning教材の開発研究
- 2007 - 2008 Research on Display Methods to Improve Reading Speed and Efficiency
- 2003 - 2006 実学を軸としたリアルタイムe-Learningメソッドの研究と開発
- 1993 - 1994 NHK語学講座充実のための中学生の英語表現技術に関する研究
- Context Effect on phoneme perception of English
- Task-based Listening Education
Show all
Papers (37):
-
Eiichi Yubune. Development and Learning Effects of TOEIC® Official e-Learning Foundation Course Listening & Reading: Why Reading Aloud Training for TOEIC?. LET Kanto journal. 2023. 8. 43-62
-
Hitomi Nakata, Atsushi Fujimoto, Eiichi Yubune. Application and Practice of English Songs in Class: Survey and Norms for Choice of Songs. 2022. 7. 55-70
-
Eiichi Yubune, Takashi Inoue, Munehito Hamaya. Improvement of Katakana for English Karaoke and Its Effects on the Improvement of Pronunciation Through Singing Exercise. 2020. 4. 21-37
-
TABUCHI Ryuji, YUBUNE Eiichi. Analysis on the display time of TED subtitles and its educational use. Language Education & Technology. 2017. 54. 167-192
-
YUBUNE Eiichi, Ryuji Tabuchi. Effects of using cloud-based movie scene materials in classroom. Language Education & Technology. 2016. 52. 389-410
more...
MISC (1):
-
山口 高嶺, 湯舟 英一. 2002年度第3回研究会(読書会) Schmidt, R. (1995). Consciousness and foreign language learning: A tutorial on the role of attention and awareness in learning. In R. Schmidt (Ed.), Attention and awareness in foreign language learning (Technical Report # 9)(pp.1-63). Honolulu, Hawaii: University of Hawaii, Second Language Teaching & Curriculum Center. Dialogue. 2004. 3. 118-120
Books (25):
-
Nipponglish
2023 ISBN:9784816373442
-
Official TOEIC® Listening & Reading Part 7 Practice for Faster Reading
Institute for International Business Communications 2022 ISBN:9784906033690
-
Strategic Reading for Global Information
Seibido 2022 ISBN:9784791972470
-
IIBC TOEIC Official E-Learning Basic Listening & Reading
Institute for International;Business Communication 2021
-
Strategic Reading for World Issues
Seibido 2018 ISBN:9784791965038
more...
Lectures and oral presentations (106):
-
Latest UK Report
(TALK 2023)
-
Development of TOEIC Official E-Learning Basic L&R and its Learning Effect
(The 61th Annual Conference of The Asociation of Language Education and Technology 2022)
-
How to sing English songs nativelikely!
(Toyo University Extension Lecture A 2022)
-
TOEIC Official E-Learning Basic Listening and Reading
(2022)
-
英語歌の授業利用における実践と課題
(外国語教育メディア学会LET 第60回全国研究大会 2021)
more...
Education (4):
- - 1999 ケンブリッヂ大学大学院 英語応用言語学リサーチセンター
- - 1999 Darwin College, University of Cambridge Research Centre for English and Applied Linguistics M. Phil in English and Applied Linguistics
- Waseda University School of Education
- Waseda University Graduate School of Education
Professional career (3):
- M. Phil (in English and Applied Linguistics) (University of Cambridge)
- M. A. (in English Education) (Waseda University)
- 文学士 (早稲田大学)
Work history (3):
- 2012/04 - 現在 Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University Professor
- 2005/04 - 2012/03 Toyo University Associate Professor
- 2001/04 - 2005/03 Faculty of Engineering Assistant Professor
Committee career (10):
- 2022/04 - 現在 The Japan Association of Language Education and Technology Society Award Selection Committee member
- 2020/04 - 2022/03 Association for Language Education and Technology 学会賞選考委員長
- 2014/04 - 2018/03 外国語教育メディア学会(LET) 理事、副会長、関東支部長
- 2008/04 - 2014/03 外国語教育メディア学会(LET ) 理事、副支部長
- 2006/04 - 2012/03 日本英語表現学会 インターネット運営委員
- 2008/09 - 2011/03 外国語教育メディア学会(LET) 50周年記念全国大会実行委員長
- 2000/04 - 2008/03 外国語教育メディア学会 LET 研究企画委員
- 2005/04 - 2007/03 TALK 田辺英語教育学研究会 紀要編集委員長
- 1994 - 2007 大学英語教育学会 JACET 音声言語研究会、授業学研究会委員
- 2000 - 2003 TALK 田辺英語教育学研究会 幹事
Show all
Awards (1):
- 2003 - 大学英語教育学会賞学術賞(辞書・事典・データベース部門)
Association Membership(s) (4):
TALK 田辺英語教育学研究会
, 日本英語表現学会
, 外国語教育メディア学会 LET
, 大学英語教育学会 JACET
Return to Previous Page