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J-GLOBAL ID:200901007316328531
Update date: Jun. 13, 2024
Palihawadana Ruchira
パリハワダナ ルチラ | Palihawadana Ruchira
Affiliation and department:
Job title:
教授
Research field (3):
Japanese language education
, Japanese linguistics
, Linguistics
Research keywords (5):
Abstract Nouns
, 時間副詞
, 否定
, テンス・アスペクト
, Tense and Aspect, Abstract Nouns,Temporal Adverbs, Negative Sentences, Nikkensei Education, Japanese Culture Education
Research theme for competitive and other funds (9):
- 2007 - 2009 A Nation-wide Survey Based Study on the Japanese Studies Students' Education
- 1998 - 日研生教育
- 1998 - 研究方法論指導法
- 1998 - Japanese Language and Culture Education
- 1998 - Teaching Methodology on How to do Resarch
- 1992 - 日本語の否定文
- 1992 - 日本語のテンス・アスペクト
- 1992 - Negative Sentences in Japanese
- 1992 - Tense and Aspect of the Japanese Language
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Papers (32):
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Ruchira Palihawadana, Koyo Akuzawa, Ayaka Kawachi, Yuko Yamato. Developing On-Demand E-Learning Web Contents Using Lecture Videos for Advanced Japanese Language Learners: With a Focus on Methods of Enhancing Lecture Comprehension. The Institute for Liberal Arts and Sciences Bulletin Kyoto University. 2024. 7. 71-92
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Ruchira Palihawadana, Atsuko Kondoh, Yuichi Takahashi. The Construal of Japanese Abstract Noun Uchi: In Comparison with Naka. 2023. 23
-
Ruchira Palihawadana. MEXT Japanese Studies Students’ Approaches to Japan and Japonology Research: An Analysis of Completion Research Titles of Fifteen Universities. The Institute for Liberal Arts and Sciences Bulletin Kyoto University. 2023. 6. 51-70
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Ruchira Palihawadana, Yuichi Takahashi, Atsuko Kondoh. The Polysemic Network of Japanese Abstract Noun Uchi. The Institute for Liberal Arts and Sciences Bulletin. 2022. 5. 37-58
-
Ruchira Palihawadana, KAWAI, Junko, Akuzawa, Koyo. Factors Affecting the Outcomes of Online Japanese Classes: Insights from Kyoto University 2020 Spring Semester Online Japanese Class Survey. The Institute for Liberal Arts and Sciences Bulletin, Kyoto University. 2021. 4. 19-39
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MISC (5):
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Yuichi Takahashi, Ruchira Palihawadana, Atsuko Kondoh. The Role of Abstract Noun mono in Perceiving Situations: Focusing on the Mechanism of Perceiving Objects. Papers from the 24th National Conference of the Japanese Cognitive Linguistics Association. 2024. 24
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ルチラ パリハワダナ, 鈴木 美加, 吉野 文, 山本 洋. 「中・上級日本語学習者のアカデミック日本語運用力をめぐる課題ーー日研生を対象とした4大学合同日本語テスト結果の分析を基にーー」. 2014年度日本語教育学会 第6回研究集会. 2014. 24-27
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ルチラ パリハワダナ. 「上級日本語学習者のアカデミック日本語力養成のツールとしての修了研究ーー日研生に対する聞き取り調査及び全国アンケート調査を基にーー」. 2012年度日本語教育学会研究集会ーー第10会ーー. 2012. 84-87
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ルチラ パリハワダナ. 身近な地域と社会現象を主題とした日本文化教育への試み. 『第5回 日研生教育改善研究会 報告書』. 2006. 48-53
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パリハワダナルチラ. 日本語・日本文化研修コース第5期の歩み-更なる充実を目指して-. 金沢大学留学生センター紀要. 2003. 3. 127-139
Lectures and oral presentations (31):
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The Role of Abstract Noun mono in Perceiving Situations: Focusing on the Mechanism of Perceiving Objects.
(The24th National Conference of the Japanese Cognitive Linguistics Association 2023)
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The Construal of Japanese Abstract Noun Uchi: In Comparison with Naka
(The23rd National Conference of the Japanese Cognitive Linguistics Association 2022)
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修了研究テーマから見た日研生の日本に対する関心事と 日本研究へのアプローチ ーテキストマイニング手法による15大学日研生の研究テーマ分析を基に-
(令和3年度日本語・日本文化研修留学生問題に関する検討会議 2021)
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教科書が教えてくれない日本語の仕組み
(能美市日本語サポーター研修講座 2021)
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An Analysis of the Semantic Structure of "Tokoro": from a metaphoric perspective
(2020)
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Education (2):
- 東京外国語大学 大学院地域文化研究科博士後期課程地域文化専攻 日本語
- Tokyo University of Foreign Studies
Professional career (3):
- Ph.D.(Philosophy) (Tokyo University of Foreign Studies)
- M.A.(Linguistics) (Tokyo University of Foreign Studies)
- B.A. (Tokyo University of Foreign Studies)
Work history (3):
- 2016/04 - 現在 Kyoto University Institute for Liberal Arts and Sciences Professor
- 2010/04 - 2016/03 Kyoto University International Student Center Professor
- 1998 - 2010/03 Kanazawa University
Committee career (2):
- 2023/06 - 2025/05 日本語教育学会 審査・運営協力員
- 2019/05 - 2023/05 日本語教育学会 支部活動委員会委員
Association Membership(s) (8):
日本語メタファー研究会
, Japanese Cognitive Science Society
, The Linguistic Society of Japan
, 日研生教育改善研究会
, 日本語文法学会
, The Society for Japanese Linguistics
, 日本語教育学会
, The Japanese Cognitive Linguistics Association
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