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J-GLOBAL ID:200901007937041716   Update date: Jun. 12, 2024

Wakabayashi Yasunaga

Wakabayashi Yasunaga
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/70240447
Research field  (5): Business administration ,  Tourism studies ,  Education - general ,  Business administration ,  Commerce
Research keywords  (18): 中小企業論 ,  マーケティング ,  Entreprenurship ,  critical thinking ,  Tourism Management ,  国際マ-ケティング ,  生活協同組合 ,  流通チャネル ,  商品開発・管理 ,  商業政策 ,  マーケティング・コンセプト ,  地域ブランド ,  ゼネラル・エレクトリック社 ,  伝統産業 ,  マーケティン・コンセプト ,  商業振興 ,  まちづくり ,  顧客志向
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2023 - 2027 Effectual product development and marketing for manufacturing, traditional industry, commerce, tourism in Kyoto
  • 2021 - 2024 倫理的消費における画像・動画を用いた情報行動とアイデンティティに関する研究
  • 2018 - 2022 Effectuation in the creation of new markets for traditional industries, tourism, and other local entrepreneurs.
  • 2018 - 2021 The Impact of Identity and Empathy on Consumer Behavior in Digital Media
  • 2013 - 2017 Research on Consumer Identity and Ethical Consumption on Social Media
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Papers (52):
  • 鎌田 直美, 若林 靖永. 建築家・山川智嗣の観光事業創造・展開プロセス -エフェクチュエーションの物語分析-. 観光マネジメント・レビュー. 2023. 3. 16-31
  • 若林靖永. コロナ禍の中小企業と商品開発ーニューネクスト社「ジョキンザウルス」の事例ー. 阪南論集 社会科学編. 2022. 58. 1. 5-20
  • Kaiyi HU, Yasunaga Wakabayashi. Research on the Connection and Differences between Internet Celebrity Economy in China and Influencer Marketing Abroad ---A Study Based on the Comparison and Examination of Concepts. China Journal of Commerce. 2022. 4. 10-18
  • Yuriko ENDO, Yasunaga WAKABAYASHI, Hisashi MASUDA. Study on factors that satisfy luxury travelers: From a perspective of the business suppliers serving Japan travels to luxury travelers from Europe and the United States. Japan Tourism Management Review. 2021. 1. 1. 10-24
  • Taro Koyama, Yasunaga Wakabayashi. The Overall Picture of Design Management in Italy in Contrast with Design driven Innovation Theory. Journal of Product Development and Management. 2021. 17. 2. 2-29
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MISC (26):
  • 若林靖永. ソーシャル・グッドな広告のインサイトを考える. REPORT JARO. 2024. 593. 8-11
  • 若林靖永, 日本流通学会編. 現代流通事典 第3版. 2023
  • 若林靖永. 京都経済同友会観光委員会提言 「持続可能な京都観光を目指して」. 2019
  • 若林靖永. 新景観政策 10年とこれから. 2018
  • 若林靖永. 経営系専門職大学院(ビジネス分野)におけるコアカリキュラム等の実証・改善に関する調査研究報告書. 2018
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Books (29):
  • ITと現代ビジネス: 実践から学ぶ経営・実務・技術
    京都大学学術出版会 2023
  • 商品開発・管理の挑戦-デザイン、ラグジュアリー、ブランド、社会課題-
    晃洋書房 2023
  • 商品開発・管理の新展開
    中央経済社 2022
  • 2050年 新しい地域社会を創る
    東信堂 2018
  • グローバル競争と流通・マーケティング
    ミネルヴァ書房 2018
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Lectures and oral presentations  (93):
  • CLOSING: Japan's Challenges
    (Critical Thinking International Conference 2024)
  • ソーシャル・グッドな広告のインサイトを考える
    (関西広告研究セミナー 2024)
  • 生協論を検討する
    (くらしと協同の研究所 第7回くらしと協同 研究活動報告会 2024)
  • 営業販売の基本
    (2023年度同友会大学 2024)
  • 記念講演「協同を信じる」
    (くらしと協同の研究所 30周年記念式典 2023)
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Education (3):
  • 1988 - 1991 Kyoto University Graduate School of Economics
  • 1986 - 1988 Kyoto University Graduate School of Economics
  • 1979 - 1986 Kyoto University Faculty of Economics Department of Economics
Professional career (1):
  • 博士(経済学) (京都大学)
Work history (9):
  • 2022/04 - 現在 Bukkyo University School of Sociology Department of Public Policy Professor
  • 2018/04 - 2022/03 Kyoto University Graduate School of Management Director, Center for Research in Business Administration
  • 2006/04 - 2022/03 Kyoto University Graduate School of Management Professor
  • 2003/04 - 2022/03 Kyoto University Graduate School of Economics Professor
  • 2016/04 - 2018/03 Kyoto Univdersity Graduate School of Management Dean
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Committee career (71):
  • 2022/04 - 現在 京都商工会議所 知恵-1グランプリ 戦略会議メンバー
  • 2020/11 - 現在 京都商工会議所 知恵-1グランプリ審査委員会委員
  • 2020/04 - 現在 京都市 商業アドバイザリー会議議長
  • 2019/01 - 現在 株式会社WACUL 株式会社WACUL技術顧問
  • 2018/08 - 現在 CIEC(コンピュータ利用教育学会) 会長理事
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Awards (4):
  • 2021/03 - 商品開発・管理学会 第35回全国大会優秀発表賞 コロナ禍の問題・課題に取り組む商品開発とそれを可能としたビジネスモデル-「ジョキンザウルス」の事例-
  • 2015/11 - 商品開発・管理学会 第25回全国大会優秀発表賞 「集いの館」構想(提言「2050年 超高齢社会のコミュニティ構想」)の事業デザインの概略
  • 2004/10 - 日本流通学会 第8回日本流通学会賞 『顧客志向のマス・マーケティング』
  • 1990/10 - 日本経営協会 平成2年度経営科学文献賞(奨励賞) 『マーケティング・チャネルー管理と成果』
Association Membership(s) (9):
広告学会 ,  流通経済研究会 ,  中小企業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  観光研究学会 ,  日本流通学会 ,  商品開発・管理学会 ,  観光経営学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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