Rchr
J-GLOBAL ID:200901010045300840   Update date: Sep. 01, 2022

Yanada Noriyuki

ヤナダ ノリユキ | Yanada Noriyuki
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (2): Cultural anthropology and folklore ,  Literature - European
Research keywords  (6): 20th century English Literature ,  Intercultural Communication ,  British Culture ,  異文化間コミュニケーション ,  英国文化研究 ,  20世紀イギリス文学
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2002 - The Present Situation of Higher Education in Britain
  • 英国の高等教育の現状
  • 日本人の集団主義とイギリス人の個人主義
  • 英国文化研究
  • Japanese Groupism and British Individualism
Show all
MISC (32):
  • Some Problems of Lady Chatterley's Lover's Translation. 北海道大学言語文化部研究報告叢書. 2000. 第43号
  • Some Problems of Lady Chatterley's Lover's Translation into Japanese. Language and Culture Studies Series. 2000. Vol.43
  • 簗田 憲之. 異文化コミュニケーションにおける説得技術-日英の場合-. 言語文化部研究報告叢書. 1999. 36. 36. 227-244
  • How to be persuasive in the Communication between the Japanese and the British. Language and Culture Studies Series. 1999. 36. 227-244
  • 簗田 憲之. 日本人とイギリス人-「集団主義」と「個人主義」. 言語文化部研究報告叢書. 1997. 16. 39-58
more...
Books (6):
  • イギリス文化への招待[共共]
    北星堂 1998
  • Invitation to the British Culture
    1998
  • 物語の表層と深層-バンフォード殺しは正当化されうるか
    D.H.ロレンス「狐」とテクスト 1994
  • D.H.ロレンスの小説形式について-神話への傾斜-
    『主題と方法』-イギリスとアメリカの文学を読む 1994
  • The Surface Structure and the Deep Structure of 'The Fox' - Can the Murder of Banford Be Justified。
    Readings of "The Fox" 1994
more...
Education (4):
  • - 1970 Hokkaido University
  • - 1970 Hokkaido University Graduate School, Division of Letters
  • - 1965 Hokkaido University Faculty of Letters
  • - 1965 Hokkaido University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • Master of Arts (Hokkaido University)
Committee career (3):
  • 2000 - 2002 日本英文学会 評議員
  • 1992 - 2002 日本ロレンス協会 評議員
  • 2002 - 日本英文学会北海道支部 副支部長
Association Membership(s) (4):
日本英文学会北海道支部 ,  日本英文学会 ,  日本ロレンス協会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page