Rchr
J-GLOBAL ID:200901010146002700   Update date: Dec. 14, 2009

Kimura Hiroshi

キムラ ヒロシ | Kimura Hiroshi
Affiliation and department:
Job title: Profeessor,University Library
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 比較教育学 ,  Comparative Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2003 - 2008 職業資格制度の日英比較研究
  • 2002 - 2007 人材開発のための教育・訓練制度に関する比較研究
  • A Comparative Study between U.K. and JAPAN on the System of Vocational Qualifications
  • A Comparative Study on the Education and Training System for Man-power Development
MISC (34):
  • 「諸外国における教科書の体様-イギリス-」『学校教育における教科書の体様とその教育効果に関する調査研究』(教科書研究センター・科研成果報告書)所収. 教科書研究センター・平成9〜11年度科研報告書. 2000
  • A Comparative Study on the Style of the School Textbooks and its Educational Effectiveness - A case of United Kingdom -. Final Research Report on Comparative Study 1997 - 1999 - Research Center of School Textbooks -. 2000
  • イギリスにおけるトピック学習の展開-1988年教育改革法以前の「トピック学習」の実践と課題-. 教科書研究センター・平成10年度文部省調査研究委嘱『新しいメディアに対応した教科書・教材に関する調査研究』報告書. 1999
  • A study on "Topic Study" in England, -in focus of the development and the tasks before enactment of the 1988 Education Reform Act-. A Joint-Study on Textbooks and Learning Materials fitted for New Media. 1999
  • イギリスにおける学校と地域社会との連携-イングランド・サフォーク地方当局の勤労体験学習事例の検討を通じて-. 『学校と地域社会の連携に関する国際比較研究』国立教育研究所・特別研究報告書・所収. 1998
more...
Books (7):
  • イギリスの教育課程改革-その軌跡と課題-
    東信堂 2006 ISBN:4887136722
  • イギリス教育制度の構造改革に関する研究
    『生涯学習-日本と世界-』下巻所収 エムティ出版 1995
  • A Study on Structural Reform of British Education Systems
    Life-Long Learning -JAPAN and The World 1995
  • (共訳)『学校における平等保障-質・アイデンティティー・社会-』 ラニメード財団(ロンドン)
    (財)教科書研究センター・研究資料 1994
  • "Equality Assurance -Quality, Identity, Society-" The Runnymede Trust(London)
    1994
more...
Professional career (1):
  • Master of Education (The University of Tokyo)
Committee career (1):
  • 1992 - 日英教育研究フォーラム 運営委員
Association Membership(s) (3):
日本教育学会 ,  日英教育研究フォーラム ,  日本比較教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page