Rchr
J-GLOBAL ID:200901010793733503   Update date: Dec. 26, 2012

Ishii Tetsuo

イシイ テツオ | Ishii Tetsuo
Research field  (2): Social psychology ,  Sociology
Research keywords  (6): 保育所の保育内容 ,  自閉症児者への社会福祉的援助 ,  発達障害の心理学的研究 ,  Nurssery facilities service ,  Social welfare service to the autism ,  Psychology of developmentaldisabilities
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 高機能広汎性発達障害の心理学的理解と福祉援助
  • 「人間関係」保育
  • 自閉症療育
  • 強度行動障害
  • Nursery in interpersonal relationship
Show all
MISC (28):
  • 合同保育における児童への影響に関する調査研究. 厚生省児童環境づくり等総合調査研究. 1999
  • Survery Research : Influence to the Children at the Combined Kindergarten and Nursery. Study Enterusted by Ministry of Health and Welfare. 1999
  • 自閉症児・者及びその周辺の発達障害に関する研究. 厚生省心身障害研究 研究報告書. 1998
  • 障害児・者の治療教育法の開発に関する研究. 厚生省心身障害研究 研究報告書. 1998
  • The Study : Development Disabilities in Autistic Children and Adults. Study Entrusted by Ministry of Health and Welfare. 1998
more...
Books (30):
  • 自閉症と受容的交流療法
    中央法規出版 1995
  • Acceptance and Interaction Method for Autism
    Chuo Hoki Publishing CO. , Ltd 1995
  • 強度行動障害児者の処遇に関する研究
    厚生省心身障害研究報告書 1993
  • The Study : Treatment of the Behavioral Disordered(Challenging Behavior)
    Study Entrusted by Ministry of Health & Welfare 1993
  • 自閉症とこだわり行動
    東京書籍 1992
more...
Works (2):
  • 国際協力事業団(J.I.C.A)による特殊教育・児童福祉の専門家としてのメキシコシティへの短期派遣。講習会を行う。
    1989 -
  • Dispatched by Japan International Cooperation Agency(J. I. C. A. ) to Mexico City as a short term expert in special education, redidential care and welfare for child to offer training courses.
    1989 -
Education (2):
  • - 1950 The University of Tokyo Faculty of Letters
  • - 1950 The University of Tokyo Faculty of Literature
Work history (1):
  • Mejiro University Faculty of Human Sciences, Department of Human Welfare Others
Committee career (2):
  • 1984 - 日本社会福祉学会 理事
  • 1984 - 日本家族心理学会 理事
Association Membership(s) (3):
日本教育心理学会 ,  日本社会福祉学会 ,  日本家族心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page