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J-GLOBAL ID:200901010914162681   Update date: Feb. 03, 2015

Imai Yumiko

イマイ ユミコ | Imai Yumiko
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (2): Education - general ,  Linguistics
Research keywords  (6): 英語教育 ,  リスニング ,  英語音声学 ,  Teaching English ,  Listening Strategies ,  English Phonetics
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2002 - 英語音声・発音指導の研究
  • 2002 - Study on Phonetics and Phonology
  • 1995 - リスニング指導の研究
  • 1995 - Listening Strategies
Papers (6):
  • IMAI Yumiko, MINE Hiroshi. *. Language Education & Technology. 2011. 48. 83-94
  • IMAI Yumiko, MINE Hiroshi. *. JACET KANSAI JOURNAL. 2010. 12. 56-67
  • IMAI Yumiko, MINE Hiroshi. The Relationship between Vocabulary and English Standardized Tests (2) -3000 Word Level vs. Academic Word Level. Asphodel. 2009. 44. 189-205
  • EDASAWA Yasuyo, IMAI Yumiko, FURUSHO Tomoko, FUSE Kuniko, MINE HIroshi. The Relationship between Vocabulary and English Standardized Tests. Bulletin of Institute for Interdiciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts. 2007. 24. 55-66
  • YOSHIDA Hiroko, INOUE Kumiko, IMAI Yumiko, UEDA Hiroko, OTSUKA Tomomi. Investigating Rater Bias in Measuring English Pronunciation: A FACETS Analysis. JACET BULLETIN. 2006. 43. 73-85
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MISC (17):
  • 大学生における語彙力と英語標準テストの関連性(共著). 同志社女子大学総合文化研究所紀要. 2007. 24. 55-66
  • The Relationship between Vocabulary and English Standardized Tests (jointly worked). Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts()(Bulletin of Universities and Institutes. 2007. 24. 55-66
  • リスニングにおける語彙サイズと学習方略(共著). 同志社女子大学総合文化研究所紀要. 2006. 23. 59-69
  • FACETS分析による英語音声評価における評定者バイアス検証(共著). 大学英語教育学会紀要. 2006. 43. 73-85
  • Vocabulary Size and Listening Strategies in Listening Comprehension (jointly worked). Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts. 2006. 23. 59-69
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Books (5):
  • English Sound Box
    KINSEIDO 2014
  • Sounds Great: Listening Practice on English Reduced Forms
    EIHOSHA 2012
  • PHONETICS IN CONTEXT-英語音声学の基礎:理論と実践-(共著)
    北星堂 2004
  • PHONETICS IN CONTEXT
    HOKUSEIDO 2004
  • 帰国生の大学選び
    英語教育への情熱:小田幸信教授古希記念論文集 京都:山口書店 1996
Lectures and oral presentations  (28):
  • 語彙力、読解方略、動機付けを育成する2年間のリーディングカリキュラムの構築
    (第37回全国英語教育学会山形研究大会〈山形大学小白川キャンパス) 2011)
  • 語彙学習の重要性に気づかせる大学Readingの授業構築:回覧方式の有効性の検証
    (第36回全国英語教育学会大阪研究大会(関西大学千里山キャンパス) 2010)
  • ディクテーション形式による語彙レベルテストの妥当性の検討
    (LET50周年記念全国大会(横浜市立サイエンスフロンティア高等学校) 2010)
  • Vocabulary Level's Dictation Test の日本人学習者への適用
    (JACET第48回全国大会(北海学園大学豊平キャンパス〉 2009)
  • 大学生における語彙力と英語標準テストの関連性(2):3,000語レベルとアカデミック語レベルの比較
    (LET第47回全国研究大会(名古屋学院大学) 2007)
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Works (1):
  • Joint Research on Teaching Methods for Listening Comprehension
    1995 - 2004
Education (4):
  • - 1990 Central Connecticut State University, USA TESOL
  • - 1990 Central Connecticut State University TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)
  • - 1987 Doshisha Women's College of Liberal Arts
  • - 1987 Doshisha Women's College of Liberal Arts English and American Literature
Professional career (2):
  • Master (TESOL) (Central Connecticut State University(USA))
  • 博士 (同志社女子大学)
Work history (7):
  • 2014/04 - 現在 Doshisha Women's College of Liberal Arts Department of English Associate Professor
  • 1997/04 - 現在 Momoyama Gakuin University
  • 2009/04 - 2014/03 Doshisha Women's College of Liberal Arts Faculty of Culture and Representation, Department of English
  • 1999/04 - 2009/03 Osaka Jogakuin College
  • 1995/04 - 2009/03 Doshisha Women's College of Liberal Arts
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Association Membership(s) (4):
大学英語教育学会 ,  外国語教育メディア学会 (LET) ,  The Japan Association of College English Teachers (JACET) ,  The Japan Association for Language Education and Technology (LET)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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