Rchr
J-GLOBAL ID:200901012863219805   Update date: Sep. 28, 2022

Satou Toshihisa

サトウ トシヒサ | Satou Toshihisa
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): マーケティング戦略 ,  消費者行動 ,  マーケティングコミュニケーション ,  ネットワーク ,  流通 ,  ブランド ,  競争戦略
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2010 - 2013 プライベート・ブランド調達ネットワークに関する研究
Books (7):
  • 入門 マーケティングの核心
    同友館 2021
  • (新版) 地域マーケティングの核心
    同友館 2016
  • 『経営診断の体系』第一巻
    同友館 2015
  • 地域マーケティングの核心
    同友館 2014
  • 新流通・経営概論 「第2章;商業、流通情報、およびマーケティングの概念的連関」執筆担当
    成山堂書店 2009
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • 小売マーケティングにおける供給ネットワーク化に関する考察:サプライチェーンからネットワークへ
    (日本経営診断学会 第41回全国大会大田区産業プラザ「PIO」 2008)
  • 「八社会の事例に見る流通業のプライベート・ブランド開発-商業経営における協調と分業-」
    (日本経営診断学会 第40回全国大会 愛知工業大 2007)
  • 生産財のブランディングに対するアイデンティティ論からの接近-ブランド・アイデンティティの拡張に関する議論を中心に-
    (日本経営診断学会 第36回 全国大会近畿大学 2003)
  • ブランドと価値ネットワーク -ブランド構築におけるブランド・リレーションシップ概念の拡張を中心として-
    (日本経営診断学会 第35回 全国大会明治大学 2002)
Education (2):
  • - 2007 Meiji University
  • Meiji University School of Commerce Department of Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (明治大学)
Work history (4):
  • 2015/04 - 現在 Takasaki City University of Economics Faculty of Economics, Department of Business Management
  • 2013/04 - 2015/03 Takasaki City University of Economics Faculty of Economics Department of Business Management
  • 2010/04 - 2013/03 Takasaki University of Commerce
  • 2007/04 - 2010/03 Takasaki University of Commerce
Awards (1):
  • 2003 - 第36回日本経営診断学会全国大会 学生研究報告 最優秀賞 受賞
Association Membership(s) (5):
日本消費者行動研究学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティング学会 ,  組織学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page