Rchr
J-GLOBAL ID:200901012887587678
Update date: Jul. 28, 2022
SUSUMU KOUYAMA
コウヤマ ススム | SUSUMU KOUYAMA
Research field (1):
Social psychology
Research theme for competitive and other funds (6):
MISC (46):
-
神山進. 変身の消費者心理. 彦根論叢. 2009. 第377. 59-92
-
Susumu Kouyama. Consumer Psychology related to transformation of Self. 2009. 第377. 59-92
-
神山進. 変身行動の消費心理. 繊維製品消費科学. 2008. 49. 11. 39-54
-
A study on the value transitions of consumers from viewpoint of 'psychological purse'. Journal of Advertising Science. 2008. 49. 62-81
-
Susumu Kouyama. Consumer Psychology related to Transformation of Self. Journal of the Japan Research Association for Textile End-Uses. 2008. 49. 11. 39-54
more...
Books (25):
-
外見とパワー
北大路書房 2004
-
性の消費行動
滋賀大学経済学部研究叢書 2004
-
Appearance and Power
kitaoojisyobou 2004
-
Consumer Behavior of Sexuality
2004
-
被服行動の社会心理学(21世紀の社会心理学第8巻)
北大路書房 1999
more...
Education (4):
- - 1974 Kobe University
- - 1974 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 1972 Shiga University Faculty of Economics Department of Economics
- - 1972 Shiga University Faculty of Economics
Professional career (2):
- 経営学修士 (神戸大学)
- 博士(経済学) (京都大学)
Work history (3):
- 1993 - -:滋賀大学教授経済学部
- 1974 - -:滋賀大学経済短期大学部助手
- Shiga University Faculty of Economics, Department of Social Systems, Faculty of Economics Social Systems Professor
Committee career (3):
- 2003 - 日本繊維製品消費科学会 評議員
- 2002 - 日本社会心理学会 理事
- 1980 - 日本衣服学会 幹事
Awards (4):
- 2009 - 日本繊維製品消費科学会(功績)賞
- 1996 - 日本社会心理学会島田賞
- 1994 - 日本繊維製品消費科学会(論文)賞
- 1985 - 日本繊維製品消費科学会奨励賞
Association Membership(s) (8):
米国ITAA(Intemational Textile and Apparel Association)
, 日本社会心理学会
, 日本繊維製品消費科学会
, 社会・経済システム学会
, 日本衣服学会
, 日本広告学会
, 日本家政学会
, 日本グループダイナミックス学会
Return to Previous Page