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J-GLOBAL ID:200901013385796873   Update date: Mar. 23, 2024

Nishikawa Hidehiko

ニシカワ ヒデヒコ | Nishikawa Hidehiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Homepage URL  (1): http://nlab.ws.hosei.ac.jp/
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): Marketing ,  Product development ,  Co-creation ,  Crowdsourcing ,  Digital Marketing ,  User Innovation
Research theme for competitive and other funds  (23):
  • 2020 - 2024 グローバル人材の分析と教育・研修モデル
  • 2020 - 2024 An empirical study of the market performance of customer empowerment to select
  • 2018 - 2024 クラウドソーシング研究会
  • 2016 - 2020 Analysis of knowledge transfer and development of teaching and training models in multinational enterprises
  • 2016 - 2020 Empirical Research on the Value of Mono-Creation and Co-Creation in User Innovation
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Papers (59):
  • Tatiana Karpukhina, Martin Schreier, Chris Janiszewski, Hidehiko Nishikawa. I Didn’t Win! An Overlooked Downside of Crowdsourcing?. Journal of Interactive Marketing. 2024. 59. 1. 42-58
  • Hidehiko Nishikawa. New Product Development in the Digital Society. Japan Marketing Journal. 2024. 43. 3. 3-5
  • Ryohei Yonemitsu, Hidehiko Nishikawa. The Evolution of Corporate Co-Creation: The Challenge of HOPPIN’ GARAGE. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 101-110
  • Arisa Hirukawa, Hidehiko Nishikawa, Ryohei Yonemitsu. Service Creation by Users: Crowdsourcing by Mineo to Implement 1,100 User Ideas. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 1. 83-91
  • Manami Suzuki, Naoki Ando, Hidehiko Nishikawa. Discontinuity of required oral and literacy skills across job roles in achieving high work performance: An fsQCA approach. International Business Review. 2023. 32. 4. 102072-102072
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MISC (177):
  • 西川 英彦. 社内提案、分野外にも 革新生む異種の知識(西川英彦の目). 日経産業新聞. 2023. 11
  • 西川 英彦. 電源レスIoTカメラ 工場から農場まで応用広く(西川英彦の目). 日経産業新聞. 2023. 15
  • 西川 英彦. タイムライン生活者 企業に意識改革を迫る(西川英彦の目). 日経産業新聞. 2023. 10
  • 西川 英彦. 1人の人生、複数社でビールに 顧客との共創が進化(西川英彦の目). 日経産業新聞. 2023. 15
  • 西川 英彦. ウニそっくりの豆腐 関連づけの妙が生む革新(西川英彦の目). 日経産業新聞. 2023. 11
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Books (30):
  • 商品開発と流通 指導資料
    東京法令 2023
  • 1からのマーケティング分析<第2版>
    碩学舎 2022 ISBN:9784502421617
  • 商品開発と流通
    東京法令 2022
  • 1からの消費者行動(繁体字版)
    商周出版 2021 ISBN:9786267012246
  • 1からのデジタル・マーケティング(繁体字版)
    商周出版 2021 ISBN:9789865482718
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Lectures and oral presentations  (99):
  • 消費者との共創、誰とどのように組むべきか? -コンテストを通じたアイデアの募集-
    (第14回ユーザー・イノベーション研究報告会 2023)
  • リードユーザー探索における「ダブルキャリア」の重要性 - 約80名の探索から得た先進類似市場に辿り着くコツ -
    (マーケティングカンファレンス2022 2022)
  • 循環するメディア・ミックス戦略 -まとめサイトを活用した「再情報化」-
    (マーケティングカンファレンス2022 2022)
  • Wataridori managers in multinational enterprises’ foreign subsidiaries: An exploratory study
    (the 34th Annual Online Conference of the Association of Japanese Business Studies (AJBS) 2022)
  • User innovation by lead users in retail stores
    (Open and User Innovation Conference 2022 2022)
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Education (3):
  • 2001 - 2004 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 1998 - 2000 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 1981 - 1985 Doshisha University
Professional career (1):
  • Ph.D. (Commerce) (Kobe University)
Work history (16):
  • 2015/07 - 現在 Sekigakusha Inc. CEO
  • 2011/04 - 現在 Hosei University The Research Institute of Innovation Management
  • 2010/04 - 現在 Hosei University Faculty of Business Administration Professor
  • 2015/06 - 2022/06 United Arrows Ltd. Outside Director
  • 2019/11 - 2021/04 Shimachu Co., Ltd. Outside Director
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Committee career (16):
  • 2023/09 - 現在 日本商品学会 研究担当理事
  • 2023/06 - 現在 経営関連学会協議会 評議員
  • 2023/04 - 現在 Japan Marketing Academy President
  • 2022/02 - 現在 Nikkei X TREND Advisory board
  • 2011/04 - 現在 日本生産性本部 経営アカデミー マーケティング戦略コース グループ指導講師
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Awards (12):
  • 2023/10 - 日本マーケティング学会 ポスターセッション2023 / ベストポスター賞 著名人リードユーザーによる用途イノベーションの成果 :「3COINS」の売上データを用いた実証実験
  • 2022/10 - 日本マーケティング学会 ポスターセッション2022 / ベストポスター賞 リードユーザー探索における「ダブルキャリア」の重要性 - 約80名の探索から得た先進類似市場に辿り着くコツ -
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 ポスターセッション2021 / ベストポスター賞 「ユーザー・イノベーション診断マップ:ユーザー参加型新製品開発のはじめ方
  • 2019/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2019 大賞 『1からのデジタル・マーケティング』
  • 2018/11 - WU (Vienna University of Economics and Business) The WU City of Vienna Best Paper Award "The Value of Marketing Crowdsourced New Products as Such: Evidence from Two Randomized Field Experiments," Journal of Marketing Research, 54(5), 2017
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Association Membership(s) (5):
Japan Marketing Academy ,  The Academic Association for Organizational Science ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japanese Society for Commodity Science ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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