Rchr
J-GLOBAL ID:200901014092959049   Update date: Sep. 29, 2022

Arima Hiromi

アリマ ヒロミ | Arima Hiromi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (4): 生涯学習に関する研究 ,  社会教育に関する研究 ,  Study on Lifelong Learning ,  Study on Social Education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 教師の研修・生涯学習に関する共同研究
  • ボランティア活動に関する研究
  • 成人の学習活動に関する研究
  • 教師の研修に関する研究
  • Study on Teachers' Self-Directed Learning Actinides
Show all
MISC (46):
  • ネットワーク多摩「生涯学習ニーズ調査」報告書. ネットワーク多摩まちづくり実行委員会. 2003
  • A Research on Citizen's Lifelong Learning needs in Tama region in Tokyo. Network Tama Executive Committee on Town Development. 2003
  • 有馬 廣實. 教職科目「介護等体験」(講義・体験)に関する学生アンケート調査の分析. 拓殖大学論集-人文・自然・人間科学研究. 2002. 8(通算246). 25-97
  • 教師の生涯学習活動とボランティア学習・ボランティア活動との関連に関する一考察. 拓殖大学論集-人文・自然・人間科学研究. 2002. 7(通算245). 77-150
  • A Research and Study on the Care Experience and Practice by the Students in Teacher Training Course of Takushoku University. The Journal of Humanities and Science. 2002. 8(通算246), 25-97
more...
Books (6):
  • 余暇に支えられ、リードされる生涯学習
    世界思想社『余暇学を学ぶ人のために』 2004
  • Lifelong Learning, supported and led by leisure
    Sekai shisou-Sha Reading for the learners of Leisure Study 2004
  • 教師の生涯学習活動調査
    エムティ出版 『生涯学習・日本と世界』上巻「日本の生涯学習」(共著) 1995
  • A Study on Teacher's Lifelong Learning Activities.
    Lifelong Education-Japan and the World (I) Lifelong Education in Japan 1995
  • 教育における疎外
    エムティ出版『生涯学習の研究(上)』(共著) 1993
more...
Education (4):
  • - 1986 Aoyama Gakuin University
  • - 1986 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Letters Education Graduate Course
  • - 1969 東京教育大学 理学部 応用数理学
  • - 1969 Tokyo University of Education Faculty of Science Department of Applied Mathematics
Professional career (1):
  • Master of Literature (Aoyama Gakuin University)
Committee career (1):
  • 1996 - 1998 日本生涯教育学会 評議員
Association Membership(s) (3):
日本教師教育学会 ,  関東教育学会 ,  日本生涯教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page