Rchr
J-GLOBAL ID:200901015077947820
Update date: Sep. 15, 2022
Karasawa Yumiko
カラサワ ユミコ | Karasawa Yumiko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Nagano College of Nursing
About Nagano College of Nursing
Search "Nagano College of Nursing"
Detailed information
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Basic nursing
Research keywords (4):
基礎看護学
, 看護教育学
, Fundamentals of Nursing
, Nursing Education
Research theme for competitive and other funds (5):
2010 - 2012 看護における反省的実践モデルの構築
2009 - 2011 看護倫理研修の評価に関する研究
2007 - 2008 新人看護者の職務上の困難と困難への支援に関する研究
2002 - 看護系大学教員のファカルティディベロップメントに関する研究
A Study on Faculty Development of Baccalaureate Nursing Education
MISC (20):
就職後1ヶ月と3ヶ月に新人看護者が感じる職務上の困難と欲しい支援. 長野県看護大学紀要. 2008. 10. 79-87
NINOMIYA Keiko, ONO Satomi, MURATA Keiko, NAKANISHI Mutsuko, OTA Katsumasa, TSURU Satoko, KARASAWA Yumiko, NAKANE Kaoru, INOUE Manami. Structure and Characteristics of Terminology in Child Nursing Practice. Journal of Japan Academy of Nursing Science. 2007. 27. 2. 61-70
外科外来看護師の患者・家族に対する指導の実態調査(共著). 長野県看護大学紀要. 2006. 8. 29-37
唐澤由美子. 臨地実習指導におけるFD-看護教師の資質向上を実現するFD活動. 看護展望. 2006. 31. 3. 43-49
「人を育てる看護教育」の実現をめざして(共著). 看護教育. 2005. 46. 10. 842-847
more...
Books (1):
看護・医学略語辞典
ナツメ社 2006 ISBN:4816340378
Works (10):
外科外来における患者指導に関する研究
2004 - 2005
患者情報の共有におけるプライバシー保護の実態とそのあり方に関する研究
2003 - 2005
看護系大学におけるFDに関する調査研究-若手教員の能力開発に着目して-
2002 - 2004
看護教員の実習指導力形成に関する研究
2001 - 2003
高学歴看護者の受け入れシステムに関する研究
1998 - 2000
more...
Education (2):
- 1995 The Japanese Red Cross College of Nursing Nursing
- 1995 The Japanese Red Cross College of Nursing Graduate School, Division of Nursing
Professional career (1):
(BLANK) (The Japanese Red Cross College of Nursing)
Committee career (1):
日本赤十字看護学会 評議員
Association Membership(s) (8):
日本看護倫理学会
, 日本看護技術学会
, 日本赤十字看護学会
, 日本看護管理学会
, 日本生涯教育学会
, 日本看護学教育学会
, 日本教育社会学会
, 日本看護科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM