Rchr
J-GLOBAL ID:200901016235258430   Update date: Oct. 02, 2020

Ueda Atsuko

ウエダ アツコ | Ueda Atsuko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (3): 多聴(シャドーイング) ,  multiple intelligences ,  Extensive Reading
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2012 - 2016 多読多調授業の生涯学習への応用-高等教育の教室を飛び出して地域貢献へ
  • 2009 - 2012 英語習得用多読的シャドーイングと多読的音読の効果的併用方法の研究と普及
  • 2009 - 2012 高等教育における効果的な多読授業の研究-具体的な指導法の提案と普及
  • 2007 - 2010 英語教育におけるプログラム・デザインのモデル化:ヨーロッパ共通言語参照枠の応用
  • 2007 - 2009 語習得用多読的シャドーイングの研究と普及
Papers (11):
  • 菊池 武, 小西 康文, 小林 邦彦, 上田 敦子, 大森 真, 館 深雪, 大山 廉, 大津 理香, 鈴木 聡子. Analyzing the Relationship between 2018 TOEIC Test Score and Classroom Questionnaire. 茨城大学全学教育機構論集 大学教育研究 (2020). 2020. 第 3. 127-137
  • Makoto OMORI, Atsuko UEDA, Takahiro YAJIMA, Tomomi SASAKI, Miyuki TATE. Development and Introduction of Rubric for Performance Evaluation and Its Influence on Learners’ Awareness. 茨城大学全学教育機構論集大学教育研究. 2020. 3
  • Tomomi, SASAKI, Atsuko, UEDA. Reading Anxiety among Japanese College EFL Students- Introducing Pleasure Reading in Standardized Course. 茨城大学全学教育機構論集. 大学教育研究 no.2 p.65 -74. 2019. 2. 65-74
  • 深澤真, 小林邦彦, 福田浩子, 大森真, 上田敦子, 野村幸代, 藤井拓哉. TOEICテスト全学導入に向けた総合英語各レベルにおける実態調査と活用の方向性. 茨城大学大学教育センター紀要. 2015. 5. 15-24
  • 上田敦子. 多読授業における評価方法の検討-授業の達成感を評価につなげる工夫-. 茨城大学大学教育センター紀要. 2015. 5. 65-73
more...
MISC (4):
  • Miho Sasaki, Atsuko Ueda. Investigation into Reading Skill Development by Extensive. Studies in Communication Bulletin of the Faculty of Humanities. 2007. 2. pp. 97-105
  • Atsuko Ueda, Kazuhito Komai, Rieko Okuda, Miho Sasaki. Action Research -Approaches and Tasks for Beginners Level Classes in Ibaraki University Integrated English Program-. Studies in Communication Bulletin of the Faculty of Humanities. 2006. 19. pp. 143-156
  • Atsuko Ueda. 自律的学習者を育てる読解クラス -多読とプロジェクト活動を中心として-. 茨城大学大学教育研究開発センター年報. 2005. 9. pp. 41-50
  • Atsuko Ueda. Case Study: Freshmen's Motivation in English Classroom. Studies In Communication Bulletin of the Faculty of Humanities. 2004. 16. pp. 107-123
Books (3):
  • やさしい本からどんどん読もう! 英語多読入門
    コスモピア 2011 ISBN:9784902091885
  • レッスンにいかそう!子どもと楽しむ英語ゲームブック
    桐原書店 2005 ISBN:4342545152
  • Lesson ni ikasou! Kodomo to tanoshimu Eigo Game Book
    Pearson Education Japan (Longman) 2001
Lectures and oral presentations  (11):
  • Effects of Collaborative Learning on English Education: Focusing on Incidental Vocabulary Learning
    (Asia TEFL 2019 2019)
  • Effects of Reciprocal Teaching “Forming Questions”
    (Asia TEFL 2018 2018)
  • Enhancing Speech Performance and Boosting Confidence of False Beginner Students
    (Asia TEFL 2017 2017)
  • Do Students' Learning Styles Influence Their ER?
    (The Third World Congress on Extensive Reading 2015)
  • The Relationship Between Test Items and Students' Reading
    (Asia TEFL 2014 2014)
more...
Professional career (2):
  • Master's degree (Communication) (Aoyama Gakuin University)
  • 修士(国際コミュニケーション) (青山学院大学)
Committee career (1):
  • 2006/12 - 2009/03/31 日本多読学会 世話人
Awards (1):
  • 2005/03/09 - 茨城大学 茨城大学推奨授業 平成15年度英語I
Association Membership(s) (2):
JALT ,  Asia TEFL
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page