Rchr
J-GLOBAL ID:200901017687335005   Update date: Jan. 17, 2008

Hirata Kenichi

ヒラタ ケンイチ | Hirata Kenichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Social psychology ,  Educational technology
Research keywords  (4): Educational Psychology ,  Educational Technology ,  教育心理学 ,  教育工学
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 1993 - 2001 学習者制御型CALオーサリングシステムの研究
  • 1993 - 2001 Development of Learner-Controlled CAL Authoring System
  • 2000 - 児童・生徒のコンピュータに対する意識の比較文化的研究
  • 2000 - Cross-Cultunal Study of Attitudes Computers
  • 情報教育とコンピュータ不安
Show all
MISC (37):
  • コンピュータに対する高校生・大学生の態度-10年間の比較-. 教育メディア研究. 2003. 10巻1号, 19-25
  • Changes in Computer Attitudes of High School and College Students. -After a Lapse of Ten years-. Japanese Journal of Educational Media Research. 2003. Vol.10, No.1, 19-25
  • 学習者制御型CALシステム「かきつばたII」の設計と開発. 愛教大教育実践総合センター紀要. 2001. 4号, 67-74
  • Designing and developing learner -controlled computer assisted learning system ‘KAKITSUBATA II’. Bulletin of the Center for Research, Training and Guidance in Educational Practice. 2001. No.4, 67-74
  • コンピュータに対する態度における性差の発達的研究(共著). 愛知教育大学研究報告. 1999. 48. 207-210
more...
Books (12):
  • 学習者制御型CALシステムの実用化と学習環境の設計に関する研究
    科学研究費補助金研究成果報告書 1997
  • Refining on Learner-controlled CAL Authoring System KAKITUBATA for Practical Use
    Report of Research Project Grant-in-aid for Scientific Recearch(1995-1996) 1997
  • 学習者制御型CALシステムの開発と実用化研究
    科学研究費補助金研究成果報告書 1995
  • Development of Learner-controlled CAL Authoring System.
    Report of Rescarch Project Grant-in-aid for Scientific Research(1993-1994) 1995
  • 教育の情報化と認知科学(共著)
    福村出版 1992
more...
Education (6):
  • - 1971 ウォータールー大学大学院 心理学
  • - 1971 University of Waterloo Psychology
  • - 1967 Kyoto University
  • - 1966 Kyoto University Educational Psychology
  • - 1964 Kyoto University
Show all
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
日本教育メディア学会 ,  日本教育工学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page