Rchr
J-GLOBAL ID:200901018206070921
Update date: Sep. 15, 2022
Hiraki Tamiko
ヒラキ タミコ | Hiraki Tamiko
Affiliation and department:
Job title:
准教授
Research field (1):
Basic nursing
Research keywords (2):
看護教育学
, Nursing Education
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2008 - 病院看護部教育担当者の能力開発に資する教育プログラム開発
- 1999 - 2003 問題解決学習理論を応用した臨床実習指導モデルに関する研究
- 1997 - 2000 看護教員の臨床実習における指導力形成に関する研究
- Study on the teaching Model for Clinical training Based on the Problem Solving Learning Theory
- Study on The acquirement in teaching Ability on clinical Training
MISC (30):
-
看護系大学における教員の経営参加に関する調査研究(共著). 平成12年度文部省科学研究費補助金基盤研究B(2). 2001
-
The study of The Nursing Faculty's Participation in Management in the University of Nursing. 2001
-
看護婦の資格試験に関する国際比較(共著). 第20回日本看護科学学会学術集会講演集. 2000. 130
-
稲岡 文昭, 平木 民子, 樋口 康子, 濱田 悦子, 川原 由佳里, 佐々木 幾美. 看護教員の大学経営参加の実態(その2)-意思決定上の問題-(共著). 第20回日本看護科学学会学術集会講演集. 2000. 20回. 124-124
-
平木 民子, 稲岡 文昭, 樋口 康子, 濱田 悦子, 川原 由佳里, 佐々木 幾美. 看護教員の大学経営参加の実態(その1)-教授会における意思決定-(共著). 第20回日本看護科学学会学術集会講演集. 2000. 20回. 123-123
more...
Works (6):
-
「教師教育」と「教員の職務」との関連についての調査研究
2001 -
-
The study of the relation "teacher education" and "teaching duty" for nursing faculty
2001 -
-
看護系大学における教員の経営参加に関する調査研究
1998 - 2000
-
The study of the Nursing Faculty's Participation in Management in the University
1998 - 2000
-
諸外国における看護婦の資格試験実施に関する研究
2000 -
more...
Education (5):
- 2008 - 2012 Kobe City College of Nursing Graduate School of Nursing
- 1996 - 1998 The Japanese Red Cross College of Nursing Nursing
- - 1998 The Japanese Red Cross College of Nursing Graduate School, Division of Nursing
- 1992 - 1996 Ritsumeikan University College of Letters
- - 1996 Ritsumeikan University Faculty of Literature
Professional career (1):
Work history (3):
- 2004/04 - 現在 Kagawa Prefectural College of Health Sciences
- 2000/04 - 2014/03 Japanese Red Cross Hiroshima College of Nursing Faculty of Nursing
- 1998/04 - 2000/03 The Japanese Red Cross College of Nursing Nursing
Association Membership(s) (4):
日本保健医療行病科学学会
, 日本看護学教育学会
, 関東教育学会
, 日本看護科学学会
Return to Previous Page