Rchr
J-GLOBAL ID:200901018680556029   Update date: Jan. 17, 2024

Maruya Yuichiro

マルヤ ユウイチロウ | Maruya Yuichiro
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://www.tku.ac.jp/~maruya/
Research field  (3): Commerce ,  Business administration ,  Economic policy
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 1994 - 2027 ウォルマートの新興市場におけるマーケティング戦略に関する研究
  • 2007 - グローバル・マーケティングに関する研究
  • 2002 - HMRに関する研究
  • メキシコの流通に関する研究
  • 自販機に関する研究
Show all
MISC (41):
  • The market challenger strategy of Wal-mart de Mexico rival retailer Soriana. The journal of Tokyo Keizai University. 2009. 264. 49-71
  • コーズ・リレイティッド・マーケティング概念の方向性. 国際問題研究所紀要. 2005. 第125号
  • ウォルマート進出により変貌するメキシコの北部小売産業. 愛知経営論集. 2005. 第152号
  • デパ地下惣菜専門店まつおかのマーケティング戦略. 経営総合科学. 2004. 第83号
  • 食品小売市場におけるHMR概念導入に関する一考察~キムチの事例を中心として~. 愛知経営論集. 2003. 147号、45-68頁。
more...
Books (10):
  • グローバル・マーケティング(第3版)
    創成社 2010
  • ラテンアメリカ経済成長と広がる貧困格差
    創成社 2009
  • マーケティング戦略論 レビュー・体系・ケース
    芙蓉書房出版 2008
  • ウォルマートの新興市場参入戦略 中南米で存在感を増すグローバル・リテイラー
    芙蓉書房出版 2008
  • グローバル・マーケティング(第2版)
    創成社 2008
more...
Professional career (1):
  • -
Committee career (1):
  • 2002 - 日本商業学会 幹事
Association Membership(s) (9):
日本ダイレクトマーケティング学会 ,  生活経済学会 ,  日本広告学会 ,  米国マーケティング゙協会(American Marketing Association) ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本経営学会 ,  日本産業科学学会 ,  日本ラテンアメリカ学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page