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J-GLOBAL ID:200901021024879254   Update date: Mar. 30, 2016

Shinya Teruko

シンヤ テルコ | Shinya Teruko
Research field  (1): Japanese linguistics
Research keywords  (10): テクスト ,  語彙 ,  名詞 ,  文法 ,  日本語 ,  TEXT ,  COPULA SENTENCE ,  GRAMMATICALIZATION ,  NOUN ,  JAPANESE
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • Grammatical properties of Japanese nouns
Papers (9):
  • 新しいデス文-その実態と機能-. 日本語文法. 2015. 15. 2
  • 中国語の非限定的連体修飾節-日本語との対応関係を手がかりに-. 日中言語対照研究論集. 2011. 13
  • 主体尊敬述語形式「お~だ」をめぐって. 日中言語研究と日本語教育. 2010. 3
  • 類義語「状況」「状態」の統語的分析-コーパスによる統計的比較-. 計量国語学. 2010. 27. 5
  • 形容詞述語と名詞述語-その近くて遠い関係-. 国文学解釈と鑑賞. 2009. 74. 7
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MISC (12):
  • 日本語の無主語文をめぐって. 言語教育論叢. 2013. 9
  • 応答表現「そうです」の意味と用法. 言語教育研究. 2013. 3
  • 直接引用形式を前項に持つ複合名詞「〜状態」をめぐって. 桜美林論考-言語文化研究-. 2013. 4
  • 名詞句の性状規定性に関する一考察. 日本研究教育年報. 2013. 17
  • 日本語学習者の接続表現について. ヨーロッパ日本語教育. 2005. 9
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Books (13):
  • 日本語の名詞指向性の研究
    ひつじ書房 2014
  • Japanese Modality: Exploring its scope and interpretation
    2009
  • 日本語の配慮表現-枠組み試案-
    多言語多文化時代の文化リテラシー-配慮表現をめぐって- 文部科学省科学研究費補助金基盤研究B「日本語教育と文化リテラシーに関する理論的研究、および、実践モデルの開発」中間報告書 2005
  • 日本語運用文法-文法は表現する-(共著)
    凡人社 2003
  • 日本語の文末形式-中国人の日本語作文と日本人の日本語作文を比較して-
    松田徳一郎教授追悼論文集 研究社 2003
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Works (2):
  • New Illustrative Japanese Dictionary(Joint contributor)
    1993 -
  • Illustrative Dictionary of Japanese Synonyms(Joint contributor)
    1990 -
Education (4):
  • - 1988 Tokyo University of Foreign Studies
  • - 1988 Tokyo University of Foreign Studies
  • - 1967 Ochanomizu University
  • - 1967 Ochanomizu University
Work history (5):
  • 1996 - 1998 Shirayuri Women's University, part-time lecturer
  • 1996 - 1998 University of the Sacred Heart, part-time lecturer
  • 1993 - 1998 Tsuda College, part-time lecturer
  • 1989 - 1991 Bunkyo University, part-time lecturer
  • 1988 - 1990 Dokkyo University, part-time lecturer
Association Membership(s) (3):
THE SOCIETY FOR JAPANESE LINGUISTICS ,  THE SOCIETY OF JAPANESE GRAMMAR ,  THE LINGUISTIC SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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