Rchr
J-GLOBAL ID:200901022942589036   Update date: Jun. 12, 2024

Saito Akira

サイトウ アキラ | Saito Akira
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (5): 社会性 ,  アタッチメント ,  気質 ,  Attachment ,  Temperament
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2009 - 脳機能とアタッチメントD群の形成・予後との関連性
  • 2006 - 2008 新生児期のアテンションが認知・情動調整機能に与える影響
  • 2000 - 2003 ハイリスク児の認知情動発達-可能性と予後-
  • 1997 - 2000 早産児の気質・アタッチメント形成と母性意識に関する研究
  • 1997 - 2000 The Relationship Between Preterm Infants Temperament・Attachment and Maternal Consciousness
Show all
MISC (29):
  • ハイリスク児の認知情動発達-可塑性と予後-. 平成12~15年度科学研究費助成金(基盤研究(C))研究成果報告書. 2004
  • 早産児の心理・生理的特徴とアタッチメント形成に関する研究. 平成9〜11年度科学研究費助成金(基盤研究(C))研究成果報告書. 2001
  • 心拍変動値の発達的変化-早産児の場合-. 鶴見大学紀要第3部. 2001. 38. 107-113
  • The Relationship Between Preterm Infants' Psycho-Physiological Characteristics and Attachment Formation. Report of Research Project, Grant-in Aid for Scientific Research(C)1997〜1999. 2001
  • Developmental Changes of Heart Rate Variability-In The Case of Preterm Infants-. The Bulletion of Tsurumi University(Part Three). 2001. 38. 107-113
more...
Books (12):
  • 認知発達とその支援
    ミネルヴァ書房 2002
  • Cognitive Development and Support
    Minerva Shobo 2002
  • 動機づけの基礎と実際
    川島書店 1997
  • The Base and Practice of Motivational Psychology
    Kawashima Shuppan 1997
  • 発達心理学ハンドブック
    福村出版 1992
more...
Education (4):
  • - 1987 Waseda University
  • - 1987 Waseda University Graduate School, Division of Letters
  • - 1976 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1976 Waseda University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 1991 - 1992 日本発達心理学会 経常的交流委員会委員,機関誌編集委員会委員,理事
Association Membership(s) (7):
Society for Research in Child Development. ,  International Society for the Study of Behavioral Development. ,  American Psychological Association ,  日本行動科学学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page