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J-GLOBAL ID:200901023058446171   Update date: Oct. 26, 2024

KOBAYASHI Katsutoshi

コバヤシ カツトシ | KOBAYASHI Katsutoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Educational psychology ,  Clinical psychology
Research keywords  (4): личность ,  Equilibration ,  Regression ,  Compensation
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2022 - 2027 学校の教員に必要な脳科学・精神医学・心理学等のe-learning開発と効果検証
  • 2024 - 2026 Clarification and clarification of "ibasho" and "ibasho zukuri" with psychological meaning.
  • 2022 - 2023 子どもの居場所づくりに向けた対人関係形成のためのケア的関与と対人援助教育学の検討
  • 2021 - 2022 学級の子どもと担任教員のウェルビーイングの相関性とウェルビーイング教育の子 どもと担任教員への効果の検証 -子どものメンタルヘルス問題の早期予防・介入のための発展的取り組み
  • 2021 - 2022 子どもの居場所づくりに向けた対人関係形成のためのケア的関与とICTを活用したアプローチの検討 ー対人援助教育学の実践ー
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Papers (52):
  • KOBAYASHI Katutoshi. Report on teaching practice in Japanese classes at Vladivostok 51st school. 2024. 16. 1. 1-8
  • MORIGUCHI Masako, KOBAYASHI Katsutoshi. A study on the Acquisition of One-dimensional Reversible Operation in the child with Down Syndrome : Longitudinal Study on the Results of the Kyoto Scale of Psychological Development 2001 and Behavioral Observation at Nursery School. 教育研究論集. 2024. 14. 13-48
  • Ishimoto, Yuma, Kobayashi, Katsutoshi, YAMANE, Takahiro. Impact of COVID-19 School Closures on Mental Health among Junior High School Students. Journal of educational studies, Tottori University. 2023. 13. 1-11
  • KOBAYASHI Katutoshi. Professional teacher for Students with Learning Disabilities training at university. 2023. 15. 1. 29-35
  • Yu Takizawa, Katsutoshi Kobayashi. Cross-sectional, longitudinal relationships of gender, academic motivation, learning activities, and lifestyle activities with academic performance among Japanese children: A 3-year sequential cohort study. International Journal of Educational Research Open. 2022
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MISC (26):
  • 瀧澤悠, 小林勝年. 学級の子どもと担任教員のウェルビーイングの相関性とウェルビーイング教育の子どもと担任教員への効果の検証. 明治安田こころの健康財団研究助成論文集 (2021 年度). 2022. 57
  • 関耕二, 儀間裕貴, 小林勝年. 活動制限が児童・生徒の生活習慣と体力発達に及ぼす影響について. 安田こころの健康財団研究助成論文集 (2020 年度). 2021. 56
  • 儀間裕貴, 関耕二, 小林勝年. 幼児期における運動能力と運動イメージ機能の関連. 明治安田こころの健康財団研究助成論文集. 2020. 55
  • 石本雄真, 山根隆宏, 小林勝年. 新型コロナウイルスの感染拡大予防のための一斉休校が子どものメンタルヘルスに与える影響-感染者が確認されていなかった地域における中学校での検討-. 日本心理学会大会発表抄録集. 2020. 84th
  • 小林勝年, 儀間裕貴, 北原佶. エビデンスに基づく療育・支援とは何か. 子どものこころと脳の発達(Web). 2020. 11. 1
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Books (8):
  • 七転八起きの「自分づくり」
    今井書店 2017
  • 講座・臨床発達心理学第1巻「臨床発達心理学の基礎」
    ミネルヴァ書房 2017
  • 自ら実感する心理学-こんなところに心理学-
    保育出版社 2016
  • キ-ワ-ドで読む発達障害研究と実践のための医学的診断/福祉サ-ビス/特別支援教育/就労支援-福祉・労働制度・脳科学的アプロ-チ
    福村出版 2016
  • 現場に根ざした介護と福祉-アクション・リサーチからの発信
    大学教育出版 2013
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Lectures and oral presentations  (71):
  • 発達支援の専門家としての道のり~IDM(統合発達モデル)を参考に
    (日本臨床発達心理士会第20回全国大会 2024)
  • Diversity as a condition for growing companies: Understanding and supporting workers with developmental disabilities
    (Seminar on workplace adaptation and human resource utilization for people with developmental disabilities 2024)
  • 2023発達障害の理解と支援~卒業後に向けた支援のポイント
    (兵庫県立浜坂高等学校特別支援教育研修会)
  • 講演「言語が人間として育む」
    (八頭町保育士研修『幼児期編』 2022)
  • 生徒の学習意欲を喚起するためには
    (鳥取県通級指導教室担当者会研修 2022)
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Education (2):
  • 1992 - 1993 Kyoto University Faculty of Education
  • 1982 - 1984 Hyogo University of Teacher Education
Professional career (1):
  • 教育学修士
Work history (25):
  • 2017/04 - 現在 Tottori University Faculty of Regional Sciences
  • 2015/04 - 現在 鳥取市医療看護専門学校 非常勤講師(心理学・社会学)
  • 2002/04 - 現在 鳥取県立総合倉吉看護専門学校 非常勤講師(心理学・倫理学)
  • 2021/04 - 2023/03 鳥取大学地域学部地域学科 人間形成コース 人間形成コース長
  • 2015/04 - 2023/03 Tottori University Faculty of Regional Sciences
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Committee career (54):
  • 2024/06 - 現在 日本臨床発達心理士資格認定機構 特別委員会委員長
  • 2024/01 - 現在 Tottori Football Federation for Persons with Intellectual Disability chairman
  • 2023/04 - 現在 鳥取県八頭町子ども・子育て会議委員
  • 2023/04 - 現在 日本臨床発達心理士会SV運営委員会
  • 2022/10 - 現在 鳥取県自立支援協議会 権利擁護部会
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Awards (2):
  • 2023/07 - Japan Football Association Respect Awards 2022
  • 2015/11 - 鳥取保護観察所 鳥取保護観察所所長感謝状 「更生保護」(民間)
Association Membership(s) (8):
日本応用心理学会 ,  日本保育学会 ,  日本小児保健協会 ,  日本発達障害学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本発達障害支援システム学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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