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J-GLOBAL ID:200901023628915936   Update date: Aug. 07, 2017

SATOMI YAMATO

ヤマト サトミ | SATOMI YAMATO
Affiliation and department:
Research field  (2): Business administration ,  Local studies
Research keywords  (3): マーケティング ,  観光 ,  地域振興
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2017 - 2018 森林資源を活用した地域振興ー吉野町「よしの木の駅プロジェクト」と「吉野町森林セラピー」の事例ー
  • 2013 - 2014 奈良県南部地域における観光振興に向けての調査研究ーイメージ分析に基づく課題の抽出ー
Papers (11):
  • YAMATO SATOMI. Creating Regional Value through Tourism and Community Design in Atami. Journal of regional promotion. 2016. 30. 1-15
  • YAMATO SATOMI. Community Development and Value Creation in Choja town, Nagoya City. 2015. 48. 31-40
  • YAMATO SATOMI. A study on the Business Model of the Theme Park: In the Case of Huis Ten Bosch. 2014. 53-56
  • YAMATO SATOMI. Study on the Tourism Satisfaction Model for Regional Regeneration: A New Satisfaction Model by Incorporating Regional Image Change and Experience Value Variables. Osaka city university. 2013
  • YAMATO SATOMI. A study on the visitor's satisfaction, expectation disconfirmation and regional image transformations: In the case of tourism by arts in Teshima Island. Japanese journal of tourism studies. 2011. 10. 47-56
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MISC (3):
  • YAMATO SATOMI. Report on the Malaysian Homestay Program. Journal of regional promotion. 2016. 32. 119-129
  • YAMATO SATOMI. A study on the Tourism Promotion in the Southern Nara Prefecture Based on ImageSurvey. Journal of regional promotion. 2016. 31. 57-70
  • YAMATO SATOMI. Regional Regeneration by Tourism Promotion and Changing the Image of a Region with a Negative Legacy-A Case of Environmental Education/Green Tourism in Minamata City-. International tourism review. 2012. 19. 119-125
Books (6):
  • これからの自治体産業政策ー都市が育む人材と仕事ー
    日本都市センター 2016
  • The 1st step of Business of Tourism
    2016
  • 観光の満足と地域イメージー地域再生の観光マネジメントー
    大阪教育図書 2013
  • 観光のマーケティング・マネジメント-ケースで学ぶ観光マーケティングの理論-(共著)
    ジェイティービー能力開発 2011
  • The 1st step of Tourism
    2010
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Lectures and oral presentations  (14):
  • 中心市街地と中山間地域の協働による価値共創
    (日本都市学会第63回大会 2016)
  • 奈良県南部地域の観光の現状と課題ー地域イメージと観光価値の視点からー
    (近畿都市学会2016年春季大会 2016)
  • イメージ調査に基づく奈良県南部地域の観光振興に関する考察
    (地(知)の拠点整備事業シンポジウム 2016)
  • 観光まちづくりと地域価値
    (第42回交通経済&第76回都市・地域研究会 2015)
  • 熱海の観光まちづくりー訪れるまちから住むまちへー
    (日本都市学会第62回全国大会 2015)
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Education (3):
  • 2010 - 2013 Osaka City University
  • - 1999 Kobe University
  • - 1983 Kwansei Gakuin University Department of Law
Professional career (2):
  • 経営学修士 (神戸大学)
  • 創造都市博士 (大阪市立大学)
Committee career (5):
  • 2017/05 - 現在 奈良市 なら歴史まちづくり推進協議会委員
  • 2016/08 - 現在 近畿経済産業局 はなやかKANSAI魅力アップアワード優良事例基準策定及び検討委員
  • 2015/08 - 現在 奈良県吉野郡黒滝村 総合戦略策定委員
  • 2015/07 - 2016/03 公益財団法人日本都市センター 都市自治体行政の専門性に関する研究会委員
  • 2008 - 2009 年 堺市特定事業検討懇話会委員
Association Membership(s) (6):
THE ASSOCIATION OF DESIGN ABOUT STRATEGY FOR ZONE INDUSTRY AND ZONE BRAND ,  Japan Marketing Academy ,  近畿都市学会 ,  日本観光研究学会 ,  日本都市学会 ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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