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J-GLOBAL ID:200901024166217444   Update date: Aug. 24, 2022

Yamamoto Yuji

ヤマモト ユウジ | Yamamoto Yuji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Sociology of education
Papers (36):
  • 山本 雄二. 「教師はいかなる意味で専門職でありうるのか--中和の技法をめぐる困難と可能性から--」. 関西大学教育推進部教職支援センター編『教職支援センター年報2016』. 2017
  • YAMAMOTO,Yuji. Deteriorating Concepts and Misfortune of the Theory: Some Problems in Acceptance of "Generalized Other" Concept by G.H.Mead in Japan. 2016. 第48巻 第1号 pp.61~89. 1. 61-89
  • Yuji Yamamoto. An Possibility of Organizational use of Class Asessment by students. Kansai University, Higher Education Forum. 2012. 2号 3-9
  • Yuji Yamamoto. An revision of 'Education and Violence' from the view point of E. Durkheim. 2011. 14-41
  • Yuji Yamamoto. Who gets high score at the university? An Analysis with Qlik View. Kansai University, Higher Education Forum. 2011. 1号 3-11
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MISC (1):
  • 山本 雄二. 『ブルマーの謎』書評へのリプライ. ソシオロジ. 2018
Books (15):
  • G. H. Mead Mind, Self, & Society
    2021
  • ひきこもりと家族の社会学
    児童心理 2018
  • web society, text analysis
    2018
  • ローザ・マリア・ブエーノ・フィッシャー「教育の批判理論に対するフーコーの異議申し立て」
    マイケル・W・アップル、ウェイン・アウ、ルイ・アルマンド・ガンディン編『批判的教育学事典』明石書店 2017
  • ブルマーの謎:〈女子の身体〉と戦後日本
    青弓社 2016
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Lectures and oral presentations  (12):
  • 校内暴力と中和の技法--市場原理浸透のインパクト
    (学校社会学研究会 2017)
  • 教育の謎: なぜぴったりブルマーは30年も社会を生き続けたか?
    (イブニング・ソシオロジー 2017)
  • クリティカル・スタディーズの近況を巡って
    (日本子ども社会学会 2014)
  • 「ぴったりブルマー」はいかにして中学校を席巻したのか-ブルマーの謎(その2)
    (学校社会学研究会 2013)
  • An Revision of 'I' by G.H. Mead
    (2012)
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Education (3):
  • - 1986 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • 1986 - Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1979 Kyoto University Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • Master of Education
Committee career (4):
  • 2020 - 2021 学会奨励賞選考委員
  • 2005 - 2015 日本教育社会学会 理事
  • 2003 - 2005 日本教育社会学会 編集委員会委員
  • 1999 - 2001 日本教育社会学会 研究部副部長
Association Membership(s) (3):
関西社会学会 ,  日本社会学会 ,  日本教育社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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