Rchr
J-GLOBAL ID:200901024647851007   Update date: Sep. 11, 2024

Nagao Masanobu

ナガオ マサノブ | Nagao Masanobu
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Other affiliations (2):
  • Niigata University  Graduate School of Modern Society and Culture   Associate Professor
  • Niigata University  Faculty of Engineering Department of Engineering Engineering Management program   Associate Professor
Homepage URL  (2): http://www.eng.niigata-u.ac.jp/~nagao/https://www.eng.niigata-u.ac.jp/~nagao/en/
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (4): Place Branding ,  CSV ,  relationship marketing ,  place branding
Research theme for competitive and other funds  (32):
  • 2022 - 2026 Systematization of the Sense of Place method in place branding
  • 2023 - 2024 環境貢献活動に参加する若者の動機付けに関する研究
  • 2023 - 2024 再生材を利用した商品の市場展開を中心としたエシカル消費に関する研究
  • 2023 - 2024 新潟県の食ブランドイメージに関する研究
  • 2021 - 2024 Assessing the sustainability of local communities as a result of the increasing frequency and severity of wind and flood damage caused by extreme weather events
Show all
Papers (49):
  • Shinnosuke Kimura, Masanobu Nagao, Toshiaki Yagi. Exploring the Relationship between Place Branding and Disaster Recovery Potential. Japan Marketing Review. 2024. 5. 1. 38-46
  • 木村慎之介, 長尾雅信, 八木敏昭. プレイス・ブランディングと潜在的復興力の関係の探究. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2023. 12. 323-323
  • 長尾 雅信, 八木 敏昭. 循環共生社会を目指した浄化槽の普及に向けた住民のコミュニケーション構造モデルの精緻化. 令和5年度「第37回全国浄化槽技術研究集会」 講演要旨集. 2023. 22-23
  • 山崎義広, 長尾雅信, 八木敏昭. 計量テキスト分析を活用した地域プラットフォームのコラボレーションの解明. 新潟大学経済論集. 2023. 115. 77-91
  • 長尾雅信, 徳山美津恵. ローカルフォト・ムーブメントによるプレイス・ブランディングへの着目. 日本商業学会 第73回全国研究大会報告論集. 2023. 48-57
more...
MISC (8):
  • 長尾雅信. 地域文化が日本社会に与えるヒント. アステイオンWEBエッセイ. 2019
  • 長尾雅信. 地域から場(プレイス)のブランディングへ. 地域づくりinほくりく. 2019. 2019. AUTUMN. 2-3
  • 長尾雅信, 若林宏保. 地域創生と伝統工芸 #03 「久保田」と手すき和紙との出会い。そして伝統工芸・和紙の新しい挑戦が始まった。~「久保田」の和紙ラベルを制作する和紙工房を訪ねて~. 電通報. 2015
  • 長尾雅信, 若林宏保. 地域創生と伝統工芸 #02 日本酒×伝統工芸の“化学反応”~和紙ラベルを冠した「久保田」。新潟の伝統工芸を支え、次のステージへと導く~. 電通報. 2015
  • 長尾雅信, 若林宏保. 地域創生と伝統工芸 #01 企業ブランド戦略が、伝統工芸を救う. 電通報. 2015
more...
Books (11):
  • 自然災害と地域づくり : 知る・備える・乗り越える
    朝倉書店 2024 ISBN:9784254161373
  • マーケティングの力 : 最重要概念・理論枠組み集
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • 場所のブランド論-プレイス・ブランディングのプロセスと実践手法
    中央経済社 2023 ISBN:9784502456213
  • Regional Platforms
    2022 ISBN:9784641166066
  • 続けるヒント
    サントリー文化財団 2019
more...
Education (3):
  • 2003 - 2007 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
  • 2001 - 2003 Keio University
  • 1997 - 2001 Keio University Faculty of Environmental Information
Professional career (2):
  • Ph.D. (Keio University)
  • Master(Media and Governance) (Keio University)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 新潟大学 大学院 自然科学研究科 准教授
  • 2017/04/01 - 現在 Niigata University Faculty of Engineering Department of Engineering Engineering Management program Associate Professor
  • 2008/04 - 現在 Niigata University Graduate School of Modern Society and Culture Associate Professor
  • 2022/04 - 2023/03 開志専門職大学 事業創造学部
  • 2007/09 - 2019/03 Niigata University Graduate School for Management of Technology Associate Professor
Show all
Awards (4):
  • 2023/10 - 日本マーケティング学会 ベストオーラルペーパー賞 プレイス・ブランディングと潜在的復興力の関係の探究
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 ベストオーラルペーパー賞 都市ブランドの意味構造の類型化に関する一考察
  • 2012/03 - 国立大学法人新潟大学 学長教育賞
  • 2003/01 - 毎日新聞社、フジタ未来経営研究所 フジタ未来経営賞 地域活性化とコミュニティネットワーク-中小企業ネットワークとPPP理論に基づく提言-
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会 ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association of Regional and Community Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page