Rchr
J-GLOBAL ID:200901024744686991   Update date: Apr. 17, 2024

Kashino Kenji

カシノ ケンジ | Kashino Kenji
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (2): 英語学 ,  English linguistics
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 1975 - 英語語法研究
  • 1975 - Studies in English Usage
MISC (93):
  • 助動詞wouldの隣接する3つの用法. 英語語法文法研究. 2005. 第12号 pp.202-207
  • 英語冠詞の語法. 大阪樟蔭女子大学 論集. 2005. 第42号 pp.9-21
  • "Be going to" and Emotionality. 大阪樟蔭女子大学 英米文学会誌. 2005. 第41号 pp. 1-13
  • 「get/ have + 目的語 + 過去分詞」の構文をめぐって. 英語語法文法研究. 2004. 第11号 pp.180-185
  • 語法研究フォロー・アップ. 六甲英語学研究. 2004. 第7号 pp.1-8
more...
Books (25):
  • エレメンタリー英文法
    開拓社 2004
  • 英語助動詞の語法
    研究社 2002
  • Studies in English Modal Usage
    Kenkyusha 2002
  • 英語基本名詞辞典
    研究社出版 2001
  • A Dictionary of English Word Grammar on Nouns
    Kenkyusha 2001
more...
Works (61):
  • 英語語法研究の楽しさ
    2005 -
  • 小説の読み解きに役立つ英文法
    2005 -
  • 学習英文法と仮定法
    2005 -
  • 語彙アスペクトと文法アスペクト
    2005 -
  • 英語冠詞の語法
    2004 -
more...
Education (4):
  • - 1975 Kobe City University of Foreign Studies
  • - 1975 Kobe City University of Foreign Studies Graduate School, Division of Foreign Language English Lingnistics
  • - 1972 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies Department of English Studies
  • - 1972 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Language English and American Department
Professional career (1):
  • Master of Arts (Kobe City University of Foreign Studies)
Work history (3):
  • 1975 - 1977 大阪府立旭高等学校 教諭
  • 1975 - 1977 Osaka Prefectural Asahi High School, Teacher
  • Osaka Shoin Women's University Faculty of Liberal Arts, Department of English and American Literature
Committee career (1):
  • 2001 - 2005 英語語法文法学会 運営委員, 機関誌編集委員長
Awards (2):
  • 2003 - 第4回英語語法文法学会賞
  • 2003 - The Award of the Society of English Grammar and Usage
Association Membership(s) (4):
日本語用論学会 ,  英語語法文法学会 ,  六甲英語学研究会 ,  日本英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page