Rchr
J-GLOBAL ID:200901025200642415   Update date: Jul. 12, 2009

Inoue Kiyoko

イノウエ キヨコ | Inoue Kiyoko
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (2): イングランド及びスコットランドの伝承バラッド ,  English and Scottish Popular Ballads
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • バラッドにおける女性像
  • バラッドの歌い手について
  • ウィリアム・マザーウェルのバラッド収集
  • Study on Women in Popular Ballads
  • Study on Ballad Singers
Show all
MISC (38):
  • アイルランドからスコットランドへ-バラッドに見る移民の姿(18世紀から19世紀中頃の労働移民を中心として). 研究紀要(県立新潟女子短期大学). 2004. 41
  • Irish Labour Migration in the Ballads of Scotland, 1700-1845. Bulletin (Niigata Women's College). 2004. 41
  • 歴史バラッド「フレンドロート炎上」について. 研究紀要(県立新潟女子短期大学). 2003. 40
  • A Study on "The Fire of Frendraught". Bulletin (Niigata Women's College). 2003. 40
  • ウィリアム・マザーウェルの「バラッド集」に見るピーター・バッハンの影. カレドニア. 2002. 30
more...
Books (6):
  • バラッド「チャイルド・モリス(ノリス)」再考
    『尾崎寄春・大沼雅彦両教授退官記念論文集』(共著) あぽろん社 1996
  • On"Child Maurice(Noryce)"-Reconsideration
    Apolon-sha 1996
  • マザーウェルズ・マニュスクリプトにおける歌い手の特定について-ペイズリーおよびキルバーカンの場合
    清水氾教授退官記念論文集(共著)あぽろん社 1991
  • The Identification of Ballad Singers in the Motherwell's┣DBMS(/)-┫DB-A Case Study of Paisley and Kilbarchan
    Apolon-sha 1991
  • 伝承のバラッド「鞘と小刀」考
    尾形・森本両教授退官記念論文集(共著)山口書店 1985
more...
Education (4):
  • - 1975 Nara Women's University
  • - 1975 Nara Women's University Graduate School, Division of Letters
  • - 1969 Nara Women's University Faculty of Letters
  • - 1969 Nara Women's University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • Master of Arts
  • Bachelor of Arts
Work history (4):
  • 1993 - 2001 聖母女学院短期大学 助教授
  • 1993 - 2001 Seibo Jogakuin Junior College, Assistant Professor
  • 1981 - 1993 奈良佐保女学院短期大学 専任講師
  • 1981 - 1993 Nara Saho Jogakuin Junior College, Instructor
Committee career (1):
  • 1995 - 日本カレドニア学会 幹事
Association Membership(s) (5):
日本ケルト学者会議 ,  日本移民学会 ,  大学英語教育学会 ,  日本カレドニア学会 ,  日本英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page