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J-GLOBAL ID:200901025386721174   Update date: Nov. 06, 2020

Katayose Haruhiro

カタヨセ ハルヒロ | Katayose Haruhiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): http://ist.ksc.kwansei.ac.jp/~katayose/http://www.crestmuse.jp/index-e.html
Research field  (2): Sensitivity (kansei) informatics ,  Entertainment and game informatics
Research keywords  (3): HCI ,  Entertainment Computing ,  Music Informatics
Research theme for competitive and other funds  (18):
  • 2019 - 2021 Quantitative Analysis of Expression Design in Piano Performance
  • 2018 - 2021 ピアノ演奏におけるフレージングの意図伝達と個性表出に関する研究
  • 2016 - 2019 Expansion of "PEDB" a Music performance database
  • 2015 - 2018 A survey of usage situation for level design of music generation system based on music experiences and degree of knowledge
  • 2015 - 2017 Statistical Music Modelling and Automation Techniques for Expressive Performance and Accompaniment Generation Capturing Performers' Musicality
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Papers (84):
  • Shunnosuke Ando , Nobuto Fujii , Haruhiro Katayose. UPP (Unreal Prank Painter): Graffiti System Focus on Entertainment of Mischievous Play. 2019. 60. 11. 1983-1991
  • Ball in Bowl: Tablet Application Aim at Releasing from Everyday Stress. 2019. 60. 11. 2030-2033
  • 片寄 晴弘, 橋田 光代, 飯野 なみ. Emotion Movement Design Annotator による感動デザインの分析 - M. Rigolo のバランス芸を例として-. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2019論文集. 2019. 2019. 267-274
  • Mitsuyo Hashida, Haruhiro Katayose. A Study of Phrase Structure Perception Using the PEDB Second Edition. Proc. International Symposium on Performance Science (ISPS) 2019. 2019
  • 水口 充, 片寄 晴弘. エンタテインメントコンピューティング研究における評価問題の解決に向けての施策の実践. インタラクション2019論文集. 2019. 141-150
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MISC (65):
  • RelaPitch: A Relative Pitch Training System with Singing. 2016. 2016. 332-333
  • 林 義弘, 藤井 叙人, 片寄 晴弘. カメレオン効果を利用したユーザが話しやすいエージェントの検討. 第78回全国大会講演論文集. 2016. 2016. 1. 209-210
  • Action game skill acquiring support that focuses on time-series pattern. 2015. 2015. 122-126
  • Generating NPC's various behaviors using GA. 2015. 2015. 197-205
  • Study of user control and experimental techniques in subjective evaluation for entertainment systems. 2015. 2015. 429-434
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Patents (3):
  • 歌唱評価装置
  • 楽曲練習支援装置
  • 演奏表情付け支援装置
Books (5):
  • 『美しさと魅力の心理』第II部「日常の中に見る"美しさと魅力"」より「リズムとグルーヴ感」
    ミネルヴァ書房 2019
  • Advances in Computer Entertainment,
    LNCS 8253, Springer 2013
  • マルチメディア情報学10巻,自己の表現,「パフォーマンスのためのマルチメディア情報利用」,pp.67-113
    岩波書店 2000
  • マルチメディア情報学4巻,文字と音の情報処理,「音楽情報処理」,pp. 163-236
    岩波書店 2000
  • コンピュータと音楽の世界「自動採譜(概論)」「大阪大学/LISTの研究事例」, bit別冊
    共立出版 1998
Lectures and oral presentations  (3):
  • 講習会講師「 fNIRS計測のヒューマンインタフェースへの応用」
    (ヒューマンインタフェースシンポジウム 2008)
  • 音楽情報処理技術とエンタテインメント
    (CEDEC2008 2008)
  • 基調講演「事例を利用した音楽デザイン」
    (AESジャパンコンファレンス・大阪2008 2008)
Education (3):
  • 1986 - 1991 Osaka University
  • 1986 - 1991 Osaka University
  • - 1986 Osaka University Department of Control Engineering
Professional career (1):
  • 工学博士 (大阪大学)
Work history (1):
  • 2002/04/01 - 現在 Kwansei Gakuin University School of Science and Technology Department of Human System Interaction Professor
Committee career (1):
  • 2014/06 - 2016/05 情報処理学会 理事
Association Membership(s) (4):
情報処理学会 ,  電子情報通信学会 ,  人工知能学会 ,  ACM
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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